Surunsyöjät (Surunsyöjät #1) - Veera Laitinen10

Kirja-arvio :: Surunsyöjät

Kirjoittanut Maikki the Hamster

No, kävin kirjakaupas kattelee, et onko uusia kirjoja, joita en ole lukenut, ja mikä sieltä löytykää. Aluksi olin kyllä vähän epäileväinen (koska noudattaa samaa kaavaa kuin tuhannet muut kirjat) mutta tämä kuuluu sen joukon kärkipäähän (varmaan True Bloodin jälkeen.) Myös kuva veti puoleensa, ja tuo musta väri jonka avulla tunnistan yleensä hyvät kirjat. Tuntuu, että tätä vois lukea vaikka neljästi peräkkäin (seuraavaa osaa odotellessa) eikä varmaan kyllästyis. Sain nimittäi heti kiksit tästä, ja oli tosi mukava lukee, eikä voinu olla hymyilemättä Hopen toimille. Respektiä kirjailialle, harvoin saa tämmöistä lukea :) (Paitsi jos nyt lukis uudelleen...)

Surunsyöjät

Graafinen suunnittelu Kalle Pyyhtinen. Sidottu.

Kertomus vihan ja rakkauden liitosta, jossa katse voi tappaa.

Hope McKaya rakastuu pienen kotikaupunkinsa uuteen, arvoitukselliseen tulokkaaseen. Samalla Hopen mystinen ja kuoleman sävyttämä menneisyys herää henkiin. Hän saa käsiinsä ikivanhan paperinpalan, joka ei pala tulessakaan, vaan johdattaa päähenkilön tuskallisten salaisuuksien jäljille. Hänen elämänsä muuttuu, sitä alkaa hallita fantasiamaailman lait.

Veera Laitisen esikoisromaani tavoittaa outojen tapahtumien kautta fantasiamaailman, joka avaa tien sekä elämään että kuolemaan. Psykologisesti oivaltava kerronta kuljettaa pitkin Blue Coven katuja, mutta johdattaa samalla mielen salatuille poluille.

Surunsyöjät on samannimisen romaanisarjan ensimmäinen osa. Se on myös ensimmäinen kotimainen paranormaalista romantiikasta kertova teos, jonka keskiössä on yliluonnollisen todellisuuden rakentuminen ja sen tunkeutuminen arkielämään.