Pimeyden rakastaja - J. R. Ward8

Kirja-arvio :: Pimeyden rakastaja

Kirjoittanut Lilli

Mukaansa tempaava tarina, ahmittava suorastaan. Tykkäsin kirjasta tosi paljon, mutta en tykännyt lessereiden osuuksista, teki mieli hyppiä ne yli, mutta en viitsinyt kun ajattelin että loppuakohden homma jotenkin nivoutuisi yhteen. Näin ei kuitenkaan käynyt, enkä mielestäni olisi menettänyt mitään vaikka olisin lessereiden osuuden skipannutkin. Wrath oli myös pienoinen pettymys, kun alkuun kirjassa hänestä sai niin pelottavan ja eristäytyneen kuvan ja lopulta ukko osoittautuikin varsinaiseksi lällyksi. Plaah. Mutta eniveis, tykkäsin tosi paljon! :)

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Pimeyden rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Marke Ahonen. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Tämä on salaisen veljeskunnan aluetta – kuuden vampyyrisoturin, jotka ovat lajinsa viimeiset puolustajat. Kukaan heistä ei nauti vihollistensa tuhoamisesta yhtä paljon kuin Wrath, Mustan Tikarin Veljeskunnan johtaja.

Maapallon viimeinen puhdasverinen vampyyri, Wrath, hautoo kostoa tappajille, jotka murhasivat hänen vanhempansa kauan sitten. Wrath saa kuitenkin muuta ajateltavaa, kun hänen luottosoturinsa saa surmansa. Tältä jää puoliverinen tytär, Beth, jolla ei ole aavistustakaan synkästä verenperinnöstään eikä siitä, mitä kohtalo on hänen varalleen tarjoamassa. Wrathin on johdatettava tyttö kanssaan epäkuolleiden maailmaan…

Bethiä kalvaa kummallinen, ennenkokematon levottomuus. Hänen on mahdotonta vastustaa vaarallisen houkuttelevaa miestä, joka ilmestyy yöllä hänen luokseen outo palo silmissään. Miehen tarinat veljeskunnasta ja verestä pelottavat Bethiä, mutta hänen kosketuksensa sytyttää nälän, joka on tuhota heidät molemmat.

Pimeyden rakastaja
on ensimmäinen osa suuren suosion saavuttaneesta Black Dagger Brotherhood -sarjasta.