Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa #1) - Catherynne M. Valente10

Jos pidät sellaisista kirjoista kuin Tarina vailla loppua, Liisa Ihmemaassa, Narnian tarinat tai Ozin velho, tulet rakastamaan myös tätä kirjaa. Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri on täynnä viittauksia klassisiin satuihin samalla ollen klassinen satu itsekin. Se on täynnä värejä ja yksityiskohtia ja seikkailuja, ja loppua kohden myös vaaroja ja jännitystä. Omalla tavallaan tarinasta tulee mieleen myös Abarat -kirjat; tässä vain on vähemmän väkivaltaa ja kauhua. Romaanin kieli on ihastuttavan kirjavaa ja sen vanhahtavasta tyylistä tulee todellakin mieleen kaikki lapsuuden ihanat kirjat. Satumaa on täynnä kauniita yksityiskohtia ja mieleenpainuvia hahmoja. Kirja kertoo ystävyydestä, lapsuudesta, aikuistumisesta, saduista ja seikkailemisesta lempeästi ja liikoja osoittelematta. Jotta tästä kirjasta voisi nauttia, ei tarvitse olla lapsi; siihen tarvitsee vain sopivan määrän lapsenmielisyyttä.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla

Kuvittanut Ana Juan. Alkuteos ilmestynyt 2011. Kuvittanut Ana Juan. Suomentanut Sarianne Silvonen. Sidottu.

Locus-palkinto (paras nuortenkirja) 2012, Kirkus Reviews Best Teen Books of the Year 2011. Mythopoeic-palkintoehdokas 2012, Tähtifantasia-palkintoehdokas 2014.

TAIANOMAINEN TARU KAIKENIKÄISILLE

Kerää rohkeutesi, tartu toiveisiin, ota mukaan rahtunen onnea ja valmistaudu lähtemään aivan ainutlaatuiselle matkalle...

Kaksitoistavuotias Syyskuu asuu Omahassa ja elää ihan tavallista elämää, kunnes eräänä päivänä hänen isänsä lähtee sotaan ja äitinsä töihin. Syyskuu kohtaa Vihreän tuulen (joka on ottanut vihreätakkisen herrasmiehen hahmon), joka kutsuu hänet seikkailuun kertoen että Satumaassa tarvitaan tytön apua.

Satumaan uusi markiisitar on nimittäin kovin arvaamaton, ja vain Syyskuu voi hakea markiisittaren himoitseman talismaanin lumotusta metsästä – muuten markiisitar tekee elämän Satumaassa erittäin hankalaksi sen asukeille. Syyskuu onkin juuri saanut uusia ystäviä kuten kirjoja rakastavan lohikäärmeen sekä kummallisen pojan nimeltä Lauantai.

”Kirja jonka ei haluaisi loppuvan. – Publishers Weekly

Värikäs, monitahoinen ja ikimuistoinen. – Kirkus

Tämä kirja on yksinkertaisesti kultakaivos. – Booklist

"Loistelias tasapainoilu modernismin ja viktoriaanisen sadun välillä, lämmöllä ja viisaudella kirjoitettuna." – Neil Gaiman

Hauska, sydämeenkäyvä ja ajatuksia herättävä. – Horn Book

”Rohkeudesta, vastuusta ja ystävyydestä kertova kasvutarina, jonka älyllinen ja kielellinen kekseliäisyys ihastuttavat ikään katsomatta.” – Tähtifantasia-palkintoraati