Kirja-arvio: 5. aalto

Kirjoittanut Urelen - 4.0

Wau. Lainasin kirjan kirjastosta alunperin pelonsekaisella odotuksella, joudunko jättämään taas yhden kirjan kesken tylsän juonen tai huonon kerronnan takia (tätä olen joutunut tekemään viime aikoina paljon). Nyt kirjan lukeneena täytyy sanoa, että olisin tehnyt elämäni virheen, jos olisin sen kirjastoon jättänyt. Tunnelma pysyy koko tarinan jännittävänä. Yanceyn ajatus aaltomaisesta hyökkäystavasta on kiinnostava, hahmot todentuntuisia ja uskottavia, ja kun itse viidennen aallon "koostumus" selviää, jäin itse ainakin tuijottamaan kirjan sivua hämmentyneen vaikuttuneena. Lukija on, tai ainakin itse olin, suurimman osan ajasta yhtä pyörällä päästään kuin päähenkilötkin. Suosittelen tätä kaikille scifistä ja fantasiasta kiinnostuneille. Itse aion ehdottomasti lukea myös seuraavan osan.

Tietoa kirjasta :: 5. aalto

Rick Yancey Julkaistu: syyskuu 2, 2013
Tyylit: scifi, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Ulla Selkälä. Kannen kuvamateriaali: Stephen Mulcahey / Arcangel Images. Sidottu, kansipaperi. 2. painos 2016, elokuvakansi.

”Totuus on, että heti kun ne löysivät meidät, pelimme oli pelattu.”

1. AALTO: Sähköt katkeavat.
2. AALTO: Onnekkaat pakenevat.
3. AALTO: Vain epäonnisimmat jäävät henkiin.
4. AALTO: Ainoa tapa selviytyä on pysyä yksin.
5. AALTO: Se alkaa nyt.

Cassie on ... (lisää)

Paljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Ainoa (Valinta-sarja, #3)The Last JediHalki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)Eliitti (Valinta-sarja, #2)
Astorethein
Uusin jäsen: Peppi Pirhonen