Vuosi nolla - Jeff Long4

Kirja-arvio :: Vuosi nolla

Kirjoittanut LongWalk

Kirja junnasi paikallaan. Alku oli hidas ja tylsä ja loppu oli tylsä, tasaisen huono. Yksittäiset lyhyet mielenkiintoiset pätkät eivät pelasta kirjaa. jos tässä oli loppuratkaisu niin minä en sitä löytänyt.

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Vuosi nolla

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Tarmo Haarala. Kansi: Eliza Karmasalo.

1. painos: Like, 2002. Like-scifi. Nidottu.
2. painos: Like, 2006. Like-pokkari. Nidottu.

Lähi-itä. Tuhoisa maanjäristys paljastaa maan syvyyksistä muinaisen Golgatan. Asiaa kiiruhtaa tutkimaan nuori ja innokas arkeologi Nathan Lee Swift sekä demoninen professori Ochs.

Korfu. Upporikas antiikinkeräilijä Nikos ja hänen ystävänsä kokeilevat, miltä tuntuu avata vanha lipas ja hengittää menneisyyden ilmaa. Tuhon siemen on kylvetty...

Los Alamos. Miranda Abbot purkaa geenien arvoituksia. Hän kloonaa ihmisen.

Kun maapallolla alkaa riehua pari tuhatta vuotta vanha ruttovirus, kukaan ei ole turvassa. Nathan Lee Swift haluaa pelastaa pienen tyttärensä ja Miranda Abbot koko maailman.

Vuosi nolla on hypernopeasti etenevä apokalyptinen trilleri, yhdistelmä seikkailua, jännitystä ja romantiikkaa. Kirjassa liikutaan hurjaa vaihtia ympäri maailmaa – ja arkelogian sekä teknologian kautta jopa menneisiin vuosituhansiin. Teos saa pohtimaan myös suuria kysymyksiä. Onko tieteen sokaisema ihminen asettumassa Jumalan paikalle?

Kirja-arvosteluja:

”Vuosi nolla muistuttaa 2000-luvun ihmisiä haavoittuvaisuudestamme. Tiede, tekniikka, internet ja satelliitit eivät voi auttaa, kun oma fyysinen ruumiimme pettää. Lukukokemusta voi pitää katarttisena.” – Vesa Sisättö, Helsingin Sanomat

”Vuosi nolla on hypernopea kirja, joka etenee kuin lentokonepetrolilla veritankattu suomalaishiihtäjä.” – Hannu Blommila, Tähtivaeltaja