Yön valitut (Night School #1) - C. J. Daugherty9

Kirja-arvio :: Yön valitut

Kirjoittanut Sointulause

Vähän epäilytti kannen ja nimen takia kun aloitin kirjan lukemisen, mutta positiivinen yllätys se oli. Nimi kuulostaa perinteiseltä kolmiodraama-vampyyrisarjalta ja kansi vain vahvistaa asiaa, mutta paranormaaleja otuksia ei ollut kirjassa yllätyksekseni yhtäkään, ja olen tavallaan helpottunut siitä, vaikka pidänkin fantasiasta, välillä on mukavaa olla ihan ilman yliluonnollisuutta. Kirjaan eläytyi helposti mukaan ja tapahtumat näki mielessään. Henkilöt olivat mielenkiintoisia ja loppu sai odottamaan innolla, mitä seuraava osa toisi tullessaan. Suosittelen :)

Yön valitut

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Kirsi Ohrankämmen. Sidottu.

Keneen voit luottaa, kun kaikki valehtelevat?

Allie vihaa koulua. Hänen isoveljensä on karannut kotoa, ja Allie on joutunut vaikeuksiin. Allien vanhemmat lähettävät hänet eristäytyneeseen Cimmerian sisäoppilaitokseen.

Yllätyksekseen Allie viihtyy Cimmeriassa ja saa pian ystäviä. Hän ihastuu komeaan Sylvainiin, mutta tuntee välitöntä yhteyttä sulkeutuneeseen Carteriin.

Allielle selviää, ettei Cimmeria ole tavallinen sisäoppilaitos. Jotkut koulun oppilaista ja opettajista piilottelevat salaisuutta. Mikä on yökoulu, josta kukaan ei saa puhua?

Pian Cimmeria alkaa tuntua todella vaaralliselta paikalta...