Riimut - Joanne Harris10

Kirja-arvio :: Riimut

Kirjoittanut Bensku

Ainoastaan se, ettei kirjalle ole jatko-osia harmittaa. Tämä on yksi parhaista lukemistani kirjoista, pidän kirjoittajan tyylistä, säkä juoni-ideoista. Aluksi mietin vähän, kannattaako lukea (koska takakansi), mutta nyt olen tyytyväinen, että tuli luettua. Kirjassa on "vain" kuutisensataa sivua, mutta sen ei kannata antaa hämätä, että sen lukisi mitenkään hirveän nopeasti. Juoni etenee loppua kohden varsin nopeasti.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Riimut

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu, kansipaperi.

Viisisataa vuotta on kulunut Ragnarökistä, maailmanlopusta, ja maailma on rakentanut itsensä uudelleen.

Uudessa maailmassa Järjestys pitää valtaa. Kaaoksen, taian, tarinoiden ja vanhojen jumalten kerrotaan kadonneen maailmasta vuosisatoja sitten.

Mutta Maddy ja hänen ystävänsä Yksisilmä tietävät, että pieni pala lumousta on säilynyt – ruosteenvärinen riimumerkki Maddyn käsivarressa on todiste vanhan taian elinvoimasta.

Kun uuden ja vanhan välille uhkaa syttyä sota, Yksisilmä lähettää Maddyn etsimään Kuiskaajaa, salaperäistä jumalten ajalta peräisin olevaa esinettä. Pystyykö Maddy löytämään omat voimansa ja selvittämään riimumerkin perimmäisen tarkoituksen? Onko riimujen taikuus tarpeeksi vahvaa nousemaan Järjestystä vastaan?

Mestarillinen tarinankertoja Joanne Harris on luonut skandinaavisten jumaltarujen pohjalta omaperäisen fantasiaseikkailun, joka kietoo lukijansa väistämättä verkkoonsa.