Kirja-arvio: Kotimaa

Kirjoittanut Juha Rahkonen - 5.0

Kotimaa on mielestäni miltei täydellinen aloitus mustan haltian Drizztin seikkailuille ja oli mukava lukea tämä vuosien jälkeen uudelleen. Hänen kotikaupunkinsa on pirullinen paikka, jonka orjuudesta tahtoo päästä pois. Miten ahdistava yhteiskunta se onkaan. Itse en viihdy Menzoberranzanissa silti hirveästi, muttei sinne jäädäkään. Turha miettiä täytesanoja, lukemisen arvoinen kirja.

Tietoa kirjasta :: Kotimaa

R. A. Salvatore Julkaistu: 1995
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms

Alkuteos ilmestynyt 1990. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Jeff Easley. 3. painos 2004. Nidottu.

Outo ja eksoottinen Menzoberranzan on drow-haltioiden mahtava kaupunki. Nämä mustat haltiat elävät maassa, jossa perheet taistelevat keskenään ja satumaiset hirviöt nousevat valottomista syvyyksistä.

Mustia haltioita yhdistää häikäilemätön vallanhimo. Nuori puhdassydäminen ylimys Drizzt Do'Urden joutuu miettimään kuinka elää kunniattoman kansansa ... (lisää)

Ryöväri (Maailmanjako, #4)Vastustaja (Maailmanjako, #3)Kuninkaan nousu (Kumppanusten kirja, #2)Rautakääpiön kosto (Kumppanusten kirja, #3)Vartija (Maailmanjako, #5)
Rinja
Uusin jäsen: Alona El Bermawey