Rakastaja - Vihdoinkin pitäisi olla J.R Wardin koukuttavan Mustan tikarin veljeskunta-sarjan toiseksi viimeinen osa. Mutta kun kirjan lukee loppuun, herää ehdottomia kysymyksiä siitä, onko näille henkilöille ehkä vielä lisääkin romaaneja tiedossa. Lukemattomat hahmot, lukemattomat juonenkäänteet ja rakkaustarinat; mutta ei siltikään lähelläkään sekametelisoppaa. Juonenkäänteiden mestari on osannut jälleen luoda onnistuneen teoksen, joka ei vain imaise lukijaa vaan myös pakottaa tämän lukemaan. Puhumattakaan siitä, millaista aihetta tässä kirjassa käsiteltiin. Toisin kuin aiemmissa kirjoissa, tämän kirjan pääpari koostuu kahdesta miespuolisesta henkilöstä. Mihin sellainen yhdistelmä johtaa? Ainakin näin Wardin luomana erittäin kuumiin tapahtumiin ja vatsan kipristelyyn, jännityksen tunteeseen lukijan alavatsassa. Qhuinnin ja Blayn henkistä kaarta on seurattu jo useamman kirjan ajan ennen tätä ja vaikka he ovat niissä päässeet eteenpäin, vasta tässä he todella mursivat suuren betonivallin niin omien ajatusmaailmojensa suhteen kuin toistensa välillä. Erityisesti Blayn muuttuminen näiden kirjojen aikana on saanut kiinnostumaan hänestä entistä enemmän. Kiltistä herrasuroksesta kasvoi samalla ulos myös itseään puolustava ja räväkämpi puoli, joka ei suostu armotta jäämään lumiauran alle. Qhuinn sen sijaan löysi pehmeämmän puolensa. Vaikka Ward tietoisesti kirjoittaa useamman henkilön näkökulmin ja hän on itse on kirjassaan Mustan tikarin veljeskunta - Sisäpiirintietoa, sanonut kirjoittavansa henkilöiden, ei juonen varassa, Qhuinnin ja Blayn romanssiin rakastetuneena olisi kaivannut lisää heidän näkökulmastaan kerrontaa, sekä heidän kanssa käymistään. Rakastaja - Vihdoinkin toi mukanaan myös muita romansseja. Nähtävissä oli vaaralliseksi huumeherraksi maineensa nostanut Assail, jonka bisneksissä oli erinäisiä ongelmia ja nousukohtia. Assail kohtaa ihmisnaisen, Marisolin, joka normaalien töiden sijaan työskentelee murtovarkaana. Assailin ja Marisolin välille nouseva liekki on kuumottava, kuten yhtä lailla samoin on Laylan ja Xcorin, jotka viimein pääsevät pitkän odotuksen jälkeen kohtaamaan toisensa. Varjoina tunnetut Trez ja iAm tulevat mukaan Trezin kohtalon ollessa vaakalaudalla. Se, saako hän Valittu Selenaa käsivarsilleen, onkin sitten kiinni tulevasta. Ja ylipäätään... Tämä kirja ei todellakaan valmistellut viimeistä Mustan tikarin veljeskunnan kirjaa varten. Päinvastoin. Tuli ehdottomasti tunne siitä, että näitä kirjoja voisi jatkaa vielä neljäkin osaa. Saa nähdä, mitä tapahtuu ja mihin tilanteeseen Ward kaiken jättää. Se, mitä kahdennessatoista osassa on luvassa, se tuskin tulee pettämään tähän astista uskollista lukijakuntaa, jonka Ward onnistuu aina yllättämään. Tavalla tai toisella.

Tietoa kirjasta :: Rakastaja – vihdoinkin

J. R. Ward Julkaistu: lokakuu 24, 2013
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, jännitys
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Timo Utterström. Nidottu.

MUSTAN TIKARIN VELJESKUNTA

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Sukunsa ja aristokratian hylkäämä Qhuinn on vihdoin löytänyt paikkansa julmana taistelijana sodassa lessereitä vastaan. Myös hänen unelmansa perheestä saattaa ... (lisää)

Herätetty rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #3)Uudestisyntynyt rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #10)Paljastettu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #4)Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta, #8)Kuningas (Mustan tikarin veljeskunta, #12)
Fievre, LordStenhammar
Uusin jäsen: Topi Kopakkala