Surunsyöjät (Surunsyöjät #1) - Veera Laitinen6

Kirja-arvio :: Surunsyöjät

Kirjoittanut MustaParonitar

Kirjan alku vaikutti tosi lupaavalta. Mutta... Siinä se. Kirja jatkui melko latteasti. Pidin kirjasta, juonesta, henkilöistä, mutta loppujen lopuksi se kuului vain satojen muiden kaltaistensa joukkoon. Oli silti mukava lukukokemus.

Surunsyöjät

Graafinen suunnittelu Kalle Pyyhtinen. Sidottu.

Kertomus vihan ja rakkauden liitosta, jossa katse voi tappaa.

Hope McKaya rakastuu pienen kotikaupunkinsa uuteen, arvoitukselliseen tulokkaaseen. Samalla Hopen mystinen ja kuoleman sävyttämä menneisyys herää henkiin. Hän saa käsiinsä ikivanhan paperinpalan, joka ei pala tulessakaan, vaan johdattaa päähenkilön tuskallisten salaisuuksien jäljille. Hänen elämänsä muuttuu, sitä alkaa hallita fantasiamaailman lait.

Veera Laitisen esikoisromaani tavoittaa outojen tapahtumien kautta fantasiamaailman, joka avaa tien sekä elämään että kuolemaan. Psykologisesti oivaltava kerronta kuljettaa pitkin Blue Coven katuja, mutta johdattaa samalla mielen salatuille poluille.

Surunsyöjät on samannimisen romaanisarjan ensimmäinen osa. Se on myös ensimmäinen kotimainen paranormaalista romantiikasta kertova teos, jonka keskiössä on yliluonnollisen todellisuuden rakentuminen ja sen tunkeutuminen arkielämään.