Älyttömän hyvä kirja! Kannattaa ehdottomasti lukea. Koko OASISin maailma on lumoava ja omalla tavallaan on surullista lukea tulavaisuudesta, jossa ihmisillä on elämä ainoastaan virtuaalimaailmassa. Alussa tykkäsin Wadestakin. Hän oli ensimmäisen osan aikana mukava, hauska ja söpösti nörtti. Tokassa osassa... Yäk. Wadesta tuli itseään täynnä oleva vastenmielinen riippuvainen kummajainen. Olin onnellinen kun kolmas vaihe alkoi ja havaitsin muutoksen Waden asenteessa ja elämässä. Oli hienoa lukea waden tekevän todellisessa elämässä jotain sankarillista ja nerokasta. Ikäänkuin hän olisi lötänyt itsensä uudelleen. Ihastuttava lukukokemus. Älä jätä mistään hinnasta väliin!

Tietoa kirjasta :: Ready Player One: Romaani

Ernest Cline Julkaistu: heinäkuu 27, 2012
Tyylit: scifidystopia
Avainsanat: elokuva, videopeli

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut J. Pekka Mäkelä.

1. painos: Gummerus, 2012. Kansi: Tuomo Parikka. Sidottu.
2. painos: Gummerus, 2018. Elokuvakansi. Nidottu.

Alex-palkinto 2012. Locus-palkintoehdokas 2012, Tähtivaeltaja-palkintoehdokas 2013.

PELI ALKAA. VOITTAJA LÖYTÄÄ AARTEEN JA PELASTAA MAAILMAN. OLETKO VALMIS?

2044. Wade Watts, niin kuin suurin osa ihmiskuntaa, pakenee kurjistuneen maapallon ahdistavaa todellisuutta viettämällä koko ... (lisää)

Siirros (Siilon saaga, #2)Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)Valinta (Valinta-sarja, #1)NokkosvallankumousKuvun alla
Uusin jäsen: Antero Stenhammar