Kirja-arvio: Outolintu

Kirjoittanut Pyrexia - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Mielenkiintoinen ja hyvä kirja, Neljä/Tobias oli mielenkiintoisen salaperäinen hahmo, vaikka aavistelinkin kuka hän saattaisi olla. Tris, mielenkiintoinen hahmo myös, mutta eritavalla. Se näyttämisen halu, se ettei ole huonompi kuin muutkaan vaikka tuleekin Vaatimattomasta. Mutta mielestäni siinä meni vähän yli, kun niin monia hahmoja kuoli heti ensimmäisessä kirjassa, Al, Trisin vanhemmat, Will… Liian paljon hyviä hahmoja kuoli liian nopeasti. Olisin kai kaivannut jotenkin mielenkiintoisempia kohtaloita edes osalle näistä ihmisistä.

Tietoa kirjasta :: Outolintu

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 16, 2014
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä ... (lisää)

NeljäToisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)Delirium: Rakkaus on harhaa (Delirium-trilogia, #1)Täydellinen (Viallinen, #2)Rajalla (Tarkoitettu-trilogia, #2)
Uusin jäsen: Emilia Suzi