Time Riders (Time Riders #1) - Alex Scarrow10

Kirja-arvio :: Time Riders

Kirjoittanut Heidi Kristina

Time Riders ei ole rakkaustarina. Se on kirja luottamuksesta, ystävyydestä, hyvyydestä, pahuudesta, pelkojen kohtaamisesta ja toisenlaisen maailman näkemisestä, mutta ennen kaikkea se on vauhdikas kirja aikamatkustamisesta ja sen tuhonomaisista seurauksista niin ihmiskunnalle kuin yhdelle ihmiselle. Time Riders liikkuu eteenpäin nopeassa temmossa, minkä takia henkilöhahmot jäävät hieman etäisiksi ja heidän persoonallisuutensa osittain avaamatta - Scarrow tosin on onneksi avannut heidän taustojaan jonkin verran kirjan etenemisen tahtiin. Scarrow kirjoittaa sujuvasti ja ymmärrettävästi, eikä hän ole tyytynyt vain yhden henkilöhahmon pelkistävään "minä"-muotoon, vaan tarjoaa näkökulmia useammasta suunnasta. Tällaisessa kirjassa se toimii erinomaisen hyvin! Mitenkäs lukija muuten saisi tietoonsa Paul Kramerin suunnitelmat ja voisi ymmärtää hänen sekoamisensa, joka johtaa maailman tuhoavan ydinpommin räjäytykseen? Scarrow on sekoittanut aikamatkustukseen julmaa dystopiaa ja sitäkin raa'empaa kuvaa menneisyydestä. Eläväistä kerrontaa värittävät liharobotti Bobin suoraviivaiset töksäytykset, jotka pääsevät pilaamaan tunnelmallisetkin hetket.

Time Riders

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Tytti Träff. Sidottu.

Uuden 6-osaisen sarjan ensimmäinen osa. Sarjan ensimmäisen osan myynti on jo nyt noussut huimiin lukuihin.

Liam O'Connor, Maddy Carter ja Sal Vikram olisivat kuolleita, ellei herra Foster olisi pelastanut heitä viimeisellä hetkellä onnettomuudesta ja tehnyt heistä aikamatka-agenteja. Agenttien tehtävänä on estää muita aikamatkustajia muuttamasta maapallon historian tapahtumia mutta työ ei suinkaan ole helppo.

Ensimmäinen tehtävä vie agentit toisen maailmansodan aikaan seuraamaan natsien tuhotöitä.