Kirja-arvio: Tuli

Kirjoittanut Lexei - 5.0

Olen kauan sitten jo tykästynyt Septimus Heap- sarjaan, ja on aina yhtä mukava huomata kun siihen ilmestyy uusi jatkokirja. Sattumalta kirjakaupassa törmäsin tähänkin kirjaan, jolloin se piti heti saada kirjastosta lainattua. Kirjasarja kytkeytyy hyvin yhteen kirja kirjalta. Uusimmassakin kirjassa juonessa osa asioista liittyy edellisen kirjan tapahtumiin, jolloin koko sarjan juoni jatkuu hyvin, mutta kirjassa on kuitenkin oma tapahtumaketjunsa. Juoni on taas hyvin monipuolinen, mutta kuitenkin selkeä. Oli mukavaa lukea kuinka samat tapahtumat kietoutuvat eri hahmojen ympärille, joista jokaisella on oma näkemyksensä tapahtumista. Loppua kohti tapahtumat alkoivat hieman olla suora juonisenpia, jolloin osan tapahtumista osasi päätellä ennalta, mutta mielenkiinnon etenemistä se ei häirinnyt. Angie Sagella riittää mielikuvista keksiä erilaisia käänteitä ja yksityiskohtia, jotka pitävät juonen hyvin mielenkiintoisena, eikä kirjan lukemista malta oikein lopettaa.

Tietoa kirjasta :: Tuli

Angie Sage Julkaistu: maaliskuu 10, 2014

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu.

Humoristisen fantasiasarjan päätähuimaava päätösosa!

Parasvelho-oppilas Septimus ja kruunajaisiinsa valmistautuva Jenna joutuvat 14-vuotiaan elämänsä hankalimpiin haasteisiin.

Marcellus Pye on palannut Linnan pääalkemistiksi. Hänen tulee sytyttää kaupungin kolkkoja ... (lisää)

Delfiinin saari (Pronssisoturit, #1)Odin kirous (Noitien taistelu, #3)Susikuningatar (Gigi ja Henry, #3)Varjojen kaupungit IV–VIRautakuningatar (Rauta-saaga, #3)
Uusin jäsen: Perus Minä