Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Minulla kesti Time Ridersin toiseen osan lukemiseen aikaa alle kaksikymmentäneljä tuntia. Yksinkertaisesti hetkenä jona löysin kirjan kirjaston hyllyltä heti palautettuani sarjan ensimmäisen osan, en vain pystynyt päästämään sitä käsistäni. Saalistajan ajassa Liam, Maddy ja Sal joutuvat työskentelemään keskenään vain apunaan Bobin tekoäly tietokoneelle siirrettynä. Maddyn ja Liamin on palattava ajassa taaksepäin hakemaan tietystä pankkiholvista pieniä, hyvin minimaalisia vauvaklooneja. Pankissa ei tietenkään tiedetä mistään sellaisesta. Nipin napin selvittyään ilman konflikteja pienestä hakureissustaan, Liam, Maddy ja vauvelit palaavat takaisin heidän tukikohtaansa. No, kaikki ei mene tietenkään ihan putkeen. Sal töpeksii. Uudesta liharobotista ei tule miespuolista, maskuliinisella voimalla pumpattua super Bobia, vaan naispuolinen ja timmin lihaksikas Becks, joka aiheuttaa Liamissa toinen toistaan sekavampia tuntemuksia. Tämä on toki pelkkää kirjan alkua ja koska en halua spoilata ketään, koetan innostuksestani huolimatta olla paljastamatta liikaa. Oman hätäilynsä seurauksena Maddy heittää Liamin ja Becksin kuusikymmentäviisi miljoonaa vuotta taaksepäin aikaan, jossa elävät dinosaurukset ja suurpedot. Ja mitä vielä: paikalla on myös huippuälykkäitä dinoja, jotka ovat yhden vaihtoehtoistulevaisuuden kansa. Tokikaan ei selvitä niin helpolla. Becksin ja Liamin mukana kauas menneisyyteen ja sen verta hyytävän julmaan maisemaan joutuu pari aikuista, sekä joukko nuoria. Ei hyvä. Maddy ja Sal joutuvat ongelmiin. Pahoihin ongelmiin. Loppua kohti herttainen Fosterkin tupsahtaa nähtäväksi... paljastaen seikan, joka sai sydämensykkeen nousemaan ja silmät leviämään. WHAT. Itse voin kuvailla tätä kirjaa kunnolla vain yhdellä sanalla: U.S.K.O.M.A.T.O.N. Alex Scarrowin koukuttava, useita näkökulmia kattava kerronta kiskoo mukaan keskelle menneisyyksien ja tulevaisuuksien aika-aaltoja. Kerronta tuo mukanaan raakoja kuolemia, kiperiä tilanteita ja tietenkin Becksin hölmöt sutjautukset, jotka saavat aika ajoin tyrskähtelemään. Vaikka huomiota herättääkin pienet epäkohdat aikamatkustuksen logiikassa, Scarrow on eittämättä tehnyt upeaaa työtä!

Tietoa kirjasta :: Time Riders: Saalistajan aika

Alex Scarrow Julkaistu: lokakuu 29, 2013
Tyylit: scifi, nuoret
Avainsanat: aikamatkustus, tieteisfantasia

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Laura Friman. Sidottu.

Uuden kuusiosaisen sarjan toinen osa. Liam O'Connor, Maddy Carter ja Sal Vikram olisivat kuolleita, ellei herra Foster olisi pelastanut heitä viimeisellä hetkellä onnettomuudesta ja tehnyt heistä aikamatka-agenteja.

Tässä toisessa osassa Maddy avaa vahingossa aikaikkunan väärään aikaan ja väärään paikkaan ja Liam sinkoutuu 65 miljoonan ... (lisää)

Kuka on Jenna Fox?Kohtalot (Viillot, #2)Loppupeli (Endgame–trilogia, #1)Ufo tapaus eli arvoitus nimeltä Antero (Ufo tapaus, #1)Suomalaisen lentäjän tarina
LordStenhammar
Uusin jäsen: Antero Stenhammar