Kirja-arvio: Outolintu

Kirjoittanut Niksu - 2.5

Luin tämän kirjan tänään loppuun. Alussa kirjan sävy oli jotenkin valju, tapahtumat kulkivat eteenpäin merkityksettöminä, selittämättöminä ja miljöö tuntui kamalan ahtaalta. Kuin 'lasipallo', ajattelin. Aloin kuitenkin pitämään tarinasta ja jopa päähahmosta, lopulta. Kirjassa lapset harjoittivat valtavasti väkivaltaa, mikä oli hieman outoa, varsinkin Trisin osalta, joka oli Vaatimaton syntyperältään. Oli epäuskottavaa, kuinka nopeasti hän sopeutui tuollaiseen elämänmenoon. Tarinassa oli kuitenkin mukavasti toimintaa eikä tarina juurikaan laahannut. Divergent-käsite selitettiin kunnolla vasta lopussa. Olisin kaivannut joihinkin hahmoihin syvällisempää katsausta... mm. Ericiin, joka jäi aika valjuksi. Kaiken kaikkiaan tarina oli ihan hyvä ja luultavasti luen toisenkin osan.

Tietoa kirjasta :: Outolintu

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 16, 2014
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä ... (lisää)

Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia, #3)Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)Kapinallinen (Outolintu-trilogia, #2)Routasisarukset (Routasisarukset, #1)Valinta (Valinta-sarja, #1)
HourglassEyes, Eija, Kuurankukka, blackstar
Uusin jäsen: Kari Eerola