Kumppanukset (Maailmanjako #1) - R. A. Salvatore10

Kirja-arvio :: Kumppanukset

Kirjoittanut Lime99

Oli erittäin hyvä kirja, suosittelen ehdottomasti lukemista! Todella herkullinen juoni yms., mutta se ei ollut asiani. Ihmettelen, että katoaako Drizzt kumppaneineen tyystin sarjasta (mikä olisi kauheaa!),vai antaako Salvatore muiden rakentaa ja "värittää" sarjan juonta muilla hahmoilla? http://www.goodreads.com/series/92711-the-sundering Yllä olevasta linkistä näkee, että sarjaa on tulossa (ainakin) kuusi osaa, joissa nopeasti selattuna yhdessäkään kirjassa/arvostelussa ei mainita Drizztiä, saati sitten muita Salin Kumppaneita... Toivottavasti he eivät katoa pitkäksi aikaa :(

Kumppanukset

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Tyler Jacobson. Sidottu.

Mitä hyötyä kullasta on, jos ystävät eivät tule nostamaan kaatunutta maasta?

Kuinka kauan mies muistetaan hänen kuoltuaan?

Se on lopulta ainoa todellinen mittapuu. Kun elämän kipinät viimein sammuvat, jäljelle jää vain se, mitä muistetaan. Rikkautta ei lopulta punnita kullassa vaan siinä, kuinka montaa ihmistä olet koskettanut. Kyyneleissä, jotka vuodatetaan, kun sinua surraan. Lämpimissä ajatuksissa, kun sinua ja elämääsi muistellaan.

– Drizzt Do\'Urden

Kumppanukset aloittaa uuden Maailmanjako-sarjan. Kun maailmat jakautuvat, koko Forgotten Realms mullistuu.

R. A. Salvatoren kirjat mustan haltian Drizzt Do\'Urdenin seikkailuista ovat olleet suosittuja niin Yhdysvalloissa kuin Suomessakin.