Kukaan ei kaipaa sinua - Michelle Gagnon1

Kirja-arvio :: Kukaan ei kaipaa sinua

Kirjoittanut Urelen

Kirja, jonka lasket käsistäsi todennäköisesti ensimmäisten kahden luvun aikana. Ehkä olen tottunut erilaiseen lukukokemukseen tai sitten kirja oikeasti oli huono. Hahmot tuntuivat epäuskottavilta ja ennalta arvattavilta. Lauseet olivat liian lyhyitä, ja niissä toistettiin koko ajan joko henkilön nimeä tai sanaa "hän": "Hän päätti kulkea sinne. Sitten hän ei päättänytkään kulkea sinne." Onko vika suomennoksessa vai missä? Juoni ei edennyt mihinkään, ja tuntuu uskomattomalta, että tätä roskaa verrataan Millenium-trilogiaan. Alun niin sanotut "mukaansatempaavat jännittävät tapahtumat" olivat suoraan sanottuna niin kökösti toteutetut, että naurahdin ja heitin kirjan seinään.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Kukaan ei kaipaa sinua

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Kutkuttavan karmiva teknotrilleri teineille!

Ihmiskokeeseen tempaistun Noan on lyöttäydyttävä yksiin hakkeriaktivisti Peterin kanssa voittaakseen kilpajuoksun takaa-ajajiaan vastaan.

Noa Torsonilla ei ole aavistustakaan, miksi hän herää kummallisen karussa sairaalavuoteessa tippaletku käsivarressaan. Sijaiskotien kovettama tyttö joutuu ensi kertaa turvautumaan ulkopuoliseen apuun päästyään vaivoin pakoon vangitsijoiltaan.

Peter Gregory saa eräänä iltana päähänsä tarkistaa, mitä hänen tekopyhä isänsä puuhailee. Poika ehtii tuskin klikata salaperäisen Persefone-projektin tiedostoja, kun kotiin murtautuvat mustapukuiset miehet jo vievät kannettavan mennessään. Kun Noa ja Peter kohtaavat hakkeriyhteisön kautta, megaluokan datan analysointi ei jätä tilaa muille kuin äärimmäisen kammottaville tulkinnoille.