Kevytkenkäinen kummitus - Sophie Kinsella10

Kirja-arvio :: Kevytkenkäinen kummitus

Kirjoittanut shewolf

vihteeksi synkälle ja mustalle fantasialle, tämä on loistovalinta! Nauraa saa alusta loppuun asti! :) suosittelen.

Kevytkenkäinen kummitus

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Aila Herronen. Päällyksen kuvat: Lucy Truman at New Division, Sanna Sorsa ja Elina Warsta. Sidottu, kansipaperi.

Huumorilla pippuroitu tarina osuu suoraan sydämeen!

Lara Lingtonilla on aina ollut vilkas mielikuvitus, mutta nyt se vetää hurjia ylikierroksia. Yhtäkkiä hän saa seurakseen isotäti-Sadien riehakkaan haamun, jonka mielestä sukulaistyttö viettää todella tylsää elämää. Juhlia, miehiä, samppanjaa! vaatii kummitus charleston-ajalta ja pyytää Laraa täyttämään viimeisen toiveensa.

Kaulakoru, jota ilman Sadie ei voi asettua haudan lepoon, on kadonnut ja Laran pitäisi etsiä se. Laralla vain on ihan tarpeeksi muutakin puuhaa. Tyttöparan paras ystävä on häipynyt Goalle ja jättänyt hänet yksin hoitamaan heidän huteraa yritystään. Ja kaiken lisäksi poikaystävä on juuri kävellyt ulos hänen elämästään!

Sadien puskemana Lara kuitenkin ryhtyy salapoliisiksi, ja kaulakorua jäljittäessään hän kohtaa paitsi uuden ihanan miehen myös joutuu punastuttavan noloihin tilanteisiin.

”Kinsella on tällä vuosituhannella nopeasti noussut romanttisen viihteen kirjoittajien kärkikastiin. Hän kirjoittaa hauskasti, näpäkästi ja turhia lavertelematta.” – Marika Riikonen, Hämeen Sanomat