Kirja-arvio: Tuli

Kirjoittanut Lily - 5.0

Tartuin tähän viimeiseen Saptimus Heap -kirjaan vähän vastahakoisesti. Luin edelliset osat kauan sitten, enkä muistanut sarjasta melkeinpä mitään muutamia pääasioita lukuunottamatta. Mutta onneksi silti luin sen. Kirjailija kertaa kaiken ainakin minulta unohtuneen tiedon kirjassa, joten pitkä väli ei häirinnyt lukemista yhtään. Sage hyppii hahmosta ja tapahtumasta toiseen koukuttaen lukian jatkamaan. Muutaman kohtauksen arvasin melko helposti etukäteen, mutta joitakin en osannut todellakaan odottaa. Sagen luoma taikamaailma vetää mukaansa ja kirjan edetessä paljastuukin monia asioita, kuten viimeisillä sivuilla se, mille ajalle kirja sijoittuu. Sen tiedon Sage oli pitänyt piilossa kuuden aikaisemman kirjan ajan, ja se yllätti minut täysin. KIrjan lopetus oli haikea, mutta jättää lukijan silti hyvälle mielelle hahmojen tulevaisuudesta. Suosittelen!

Tietoa kirjasta :: Tuli

Angie Sage Julkaistu: maaliskuu 10, 2014

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu.

Humoristisen fantasiasarjan päätähuimaava päätösosa!

Parasvelho-oppilas Septimus ja kruunajaisiinsa valmistautuva Jenna joutuvat 14-vuotiaan elämänsä hankalimpiin haasteisiin.

Marcellus Pye on palannut Linnan pääalkemistiksi. Hänen tulee sytyttää kaupungin kolkkoja ... (lisää)

Ikimaa: Soturin tie (Ikimaa, #1)Ylös maailmaanKuninkaan kahleet (Hopea, #3)Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)Näkö (Soturikissat: Kolmikon mahti, #1)
Iivari
Uusin jäsen: Perus Minä