Kirja-arvio: Tuli

Kirjoittanut Mai00 - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ehdottoman hyvä kirja! Odotin jo kunnon taistelua demoneita vastaan, kun kirjakin oli niin paksu, mutta kolmanteen osaan saan odottaa. Henkilöt ovat ihania ja omalaatuisia, kukin omanlaisensa. Kun olin saanut kirjan luettua, melkein odotin Linnean kävelevän minua vastaan koulun käytävällä. Sydameni hypähti, kun näin Anna-Karinin istumassa ruokalassa pari pöytää minun edessäni, mutta ei se hän ilmeisesti ollutkaan:). Vanessaankin luulin sattuneeni törmäämään, mutta nyt alan jo hahmottaa rajan maailman ja Engelsforsin Valittujen välillä. Kirja saa lukijan tuntemaan olevansa itse keskellä sen jännittäviä tapahtumia ja olevansa yksi Valituista. KIrjan loputtua et haluaisi päästää siitä vielä irti!

Tietoa kirjasta :: Tuli

Mats Strandberg, Sara B. Elfgren Julkaistu: huhtikuu 16, 2013
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Riie Heikkilä. Kansi ja taitto: Samppa Ranta. Sidottu.

Engelsforsia piinaa poikkeuksellinen kuumuus. Valitut ovat odottaneet peloissaan demonien seuraavaa siirtoa, mutta tällä kertaa vaara uhkaa kaupunkia täysin uudelta taholta. Paha on palannut Engelsforsiin.

Valitut tulevat yhä läheisimmiksi toistensa kanssa ja joutuvat taas kerran huomaamaan, ettei edes magia pysty tuomaan helpotusta onnettomaan ... (lisää)

Varjojen kaupungit I–IIIDemonin merkitsemätMuistojenlukija (Väki, #1)Bree Tannerin lyhyt elämäPuoliksi villi (Half Bad -trilogia, #2)
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson