Sitomaton rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta #5) - J. R. Ward10

Kirja-arvio :: Sitomaton rakastaja

Kirjoittanut Kaneli88

V on selvästi yksi lempihahmoistani ja pysyy edelleen lempparina. Jane on myös todella hyvä hahmo ja täydet pisteet sille. Loppuun en ollut täysin tyytyväinen, mutta ei se silti vähennä kirjan arvostelua. Pidin siitä että Kirjurineitsyt ja valitut ovat tulleet isompaan osaan. Phury ei ole ennen kiinnostanut minua juuri ollenkaan, mutta tämän kirjan jälkeen otan hänestä kertovan teoksen mielelläni käsiini. John aiheuttaa hieman ristiriitaisia tunteita enkä vielä osaa sanoa pidänkö hänestä vai en. Hänen osuutensa olisivat voineet jäädä vähän vähemmälle, että pääparille olisi jäänyt enemmän tilaa.

Sitomaton rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Maria Sjövik. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Armottomalla ja älykkäällä Vishousilla on kannettavaan kammottava kirous ja pelottava kyky nähdä tulevaisuuteen. Hän kasvoi isänsä sotaleirillä, jossa häntä piinattiin ja pahoinpideltiin. Mustan tikarin veljeskunnan jäsenenä hän ei ole kiinnostunut rakkaudesta tai tunteilusta vaan ainoastaan taistelemisesta Harvennuskuntaa vastaan.

Vishous joutuu itsensä loukattuaan ihmisten sairaalaan ja päätyy kauniin kirurgin, Jane Whitcombin potilaaksi. Tohtori Whitcomb saa Vishousin avautumaan ja paljastamaan sisäisen tuskansa ja antaa vampyyrisoturille ensikosketuksen todellisesta, aidosta nautinnosta. Asiat saavat kuitenkin yllättävän käänteen, kun Vishousin tekemät valinnat uhkaavat johtaa tulevaisuuteen, jossa Janelle ei ole sijaa...

Sitomaton rakastaja on Mustan tikarin veljeskunta -sarjan viides osa.