Rautaritari (Rauta-saaga #4) - Julie Kagawa10

Kirja-arvio :: Rautaritari

Kirjoittanut Kirjakaapin tyttö

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Olen näköjään ensimmäinen, joka kertoo suhtautumisestaan tähän kirjaa...kiintoisaa :D Joka tapauksessa itkin edellisessä kirjassa ihan koko ajan, kun loppuun päästiin. Joten olin ihan onneni kukkuloilla, kun sain tietää jatkosta. Lisäksi minua kiehtoi se, että kertojana olisi Ash! Se, että Ash oli päättänyt saada itselleen sielun oli niin ihana, että hymyilin koko kirjan ajan. Puckin ja Ashin sanelut olivat huvittavia ja piristäviä. Ashin entinen rakastettu nostattanut minussa suuriakaan tunteita. Itsekeskeinen ääliö... Anteeksi ;) Mutta aivan ihana kirja, joka loppui ihanasti!

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Rautaritari

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Eeva Parviainen. Nidottu.

Ash – jääpoju, talviprinssi – jatkaa vaellustaan ja taisteluja sekasortoisessa Mikämikässä seuranaan tuttu joukko haltijamaan väkeä. Ympärillä on paljon tuhoa, juonittelevia eloonjääneitä ja kauhua herättäviä hetkiä, vaikka Ash ei olekaan mikään eilisen teeren poika selvittämään haltijoiden välisiä kärhämiä.

Okaiden takana, maailman laidan tuolla puolen, Koettelemusten kentillä Vartija odottaa niitä, jotka haluavat liittyä ihmisten valtakuntaan ja saada sielun – ihmisyyden ytimen – ja Ash haluaa itselleen sielun. Se edellyttää kujanjuoksua ja monia koitoksia. Mutta hän on varma päätöksestään. Hän on rakastunut puoliveriseen Rautakuningattareen, joka on vasta vähän aikaa sitten kruunattu, mutta matkalla myös hänen entinen kuolleeksi julistettu rakkautensa liittyy seurueeseen. Kaikella on kuitenkin tarkoituksensa ja vahva tahto vie oikeaan päämäärään oli sitten kyse Mikämikästä tai kuolevaisten maailmasta.