Kirja-arvio: Muinainen taika

Kirjoittanut Lonely Reader - 3.5

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Nappasin tämän kirja sattumalta kirjaston hyllyltä. Epäilin aluksi kannen ja takakannen tekstin perusteella, että kirja olisikin huono mutta aloittaessani ja lukiessani kirjaa eteenpäin se muuttui yhä kiinnostavammaksi ja kiinnostavammaksi. Aluksi nimet menivät sekaisin ja joutui miettimään, että kuka tuo olikaan ja mikä hänen roolinsa oli kirjassa mutta loppua kohti alkoikin jo muistaa. Menneisyyden kohdat ja Jarrodin sukujuuret jäivät hiukan epäselväksi enkä saanut selvää kaikista, että kuka oli kuka. Katen urheutta luopua vapaudestaan tavoitteena antaa Jarrodin elää ilman kirousta oli ihailtavaa mutta olen iloinen, että Jarrodilla oli sen verran älyä ja selkärankaa olla piittaammatta Katen hylkimisestä ja ymmärtää hänen valehdelleen. Missä kate olisikaan jos Jarrod olisi uskonut ne valheet ja lähtenyt kotiin. Loppu oli odotettavissa ja loppuun olisin toivonut pienen epilogin. Mitä jarrodille ja katelle tapahtui. Menivätkö he naimisiin, kuinka monta lasta he saivat ja yms? Tuleekohan toinen osa? En kyllä yhtään osaa arvuutella mitä siinä tapahtuisi jos se tulisi. Monista kirjoista venytetään moniosaisia vaikkei tarvitsisi ja tarinaa jatketaan ja päähenkilöille keksitään uusia seikkailuja jotta saataisiin monta osaa vaikka yksikin riittäisi ( ei kaikkiin. Joissain töytyy olla monta osaa mutta ymmärrätte varmaan )

Tietoa kirjasta :: Muinainen taika

Marianne Curley Julkaistu: 2002
Avainsanat: aikamatkustus, noidat

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kannen typografia: Ilja Karsikas. Kannen kuva: Corbis. Sidottu.

Kun Kate näkee Jarrodin, hän huomaa heti, että Jarrodilla on outoja voimia. Suuttuessaan Jarrod saa aikaan säätilan muutoksia. Jarrod itse ei usko mihinkään yliluonnolliseen. Hän pitää Katea vain kummajaisena, niin kuin koko kyläyhteisö. Kaikesta huolimatta Kate ja Jarrod tuntevat vetoa toisiaan kohtaan.

Jarrodin perhettä ovat aina piinanneet ... (lisää)

Demoninoita (Korppikartanon salat, #2)Kolmas sisar (Royaumen aikakirjat, #1)Selviytyjät (Intertwined, #2)Odin kirous (Noitien taistelu, #3)Keskiyö ylläni (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #5)
Taru Väyrynen
Uusin jäsen: Irma Niemiaho