Kirja-arvio: Mustesydän

Kirjoittanut Katjuska - 4.0

Ihana kirja. Minulla oli suuret odotukset tästä kirjasta, koska se oli saanut niin hyvät arvostelut täällä Risingissä ja koska ystäväni oli kehunut sitä. Kirja ylitti odotukseni, sillä en kuvitellut, että se olisi näin hyvä. Mustesydämen alku nappaa kiinni lukijan mielestä ja pitää hänet sisällään viimeiselle sivulle asti. Juoni ei tökkinyt missään vaiheessa ja idea oli upea. Hahmot olivat hyvin suunniteltuja ja persoonallisia. Kirjassa minua viehätti eniten sen satumaisuus. Tälläinen ihanan "lapsekas" kirja, jonka jälkeen jää hyvä mieli. En kuitenkaan tarkoita, että kirja olisi lapsellinen. Mielestäni oli mukava lukea vaihteeksi hieman erilainen ja ihastuttava kirja. Cornelialla on ihana ja kaunis kirjoitustyyli. Tykkäsin myös jokaisen luvun alusssa olevista tekstin pätkistä, jotka oli otettu milloin mistäkin klassikkokirjasta. Tämä on juuri sellainen kirja, jota muistelee lämpimällä sydämellä vielä vuosienkin päästä. Täytyy vielä kerran sanoa, että ihana kirja! Odotan innolla jatko-osan lukemista.

Tietoa kirjasta :: Mustesydän

Cornelia Funke Julkaistu: syyskuu 14, 2004
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Marja Kyrö. Kuvitus: Cornelia Funke.

1. painos: Otava, 2004. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Loisto, 2005. Nidottu.
Elokuvakannellinen painos: Otava, 2009. Sidottu.

Armoitetun tarinankertojan tenhoava fantasiaseikkailu kietoo taikapiiriinsä jokaisen kirjallisuutta rakastavan!

Kaksitoistavuotiaan Meggien isä on arvostettu vanhojen kirjojen entistäjä. Äitiään Meggie ei muista, tämä katosi, kun ... (lisää)

Liekehtivä leijona (Pronssisoturit, #2)Pedon varjo (Kanen aikakirjat, #3)Avain (Mahtavat 12, #3)Löytynyt (Taikavaras, #3)Painajaisakatemia 3: Hornan hirviöt (Painajaisakatemia, #3)
Uusin jäsen: Tiia