Pidin tästä kirjasta todella paljon. Tämän kirjan voisi lukea myös ennen Noidan veljeä. Itse luin Noidan veljen ensin, joten tätä lukiessani koin monta ahaa-elämystä sarjan maailmoihin ja taikuuteen liittyen. Tämän sarjan kirjoissa on aivan ihastuttava tunnelma, ja kirjat nappaavat mukaansa. Lukija itkee ja nauraa päähenkilön mukana, tuntee itsensä petetyksi kun päähenkilön luottamus petetään ja luottaa hahmoihin, joihin päähenkilökin luottaa. Ensimmäisen kirjan perusteella en olisi vielä uskonut tulevani pitämään sarjasta näin paljon ja odotan jo innolla että saan loput kaksi osaa käsiini.

Tietoa kirjasta :: Tietäjän lapsuus

Diana Wynne Jones Julkaistu: maaliskuu 26, 2010

Alkuteos ilmestynyt 1988. Suomentanut Anna-Maija Vertanen. Päällys: Sami Saramäki. Sidottu.

Carnegie-mitalin ehdokas 1988.

Tervetuloa Chrestomancin maailmoihin, joissa taikuus on tavallista mutta väärissä käsissä vaarallista!

Äiti haluaisi, että Christopher saisi kunnon kasvatuksen jossain arvovaltaisessa opinahjossa, mutta isä päättää lähettää hänet ... (lisää)

Ensimmäinen taistelu (Soturikissat: Klaanien synty, #3)Omituinen ooppera (Haavekaupunki, #6)Mieletön museo (Haavekaupunki, #5)Yliluonnollisesti (Paranormaali, #2)Gregor ja salaisuuksien merkit (Alismaan tarinat, #4)
Uusin jäsen: Heli Lepistö