Kirja-arvio: Lohikäärmetanssi 1

Kirjoittanut Niksu - 3.0

Tästä en pitänyt yhtä paljon kuin muista kirjoista. Hieman tylsä. Jotkut hahmot, joista olen aiemmin pitänyt, tuntuivt nyt huonoilta. Esimerkiksi Tyrion ja Dany. Melisandre ja Jon olivat kiinnostavia. Korppien kestit oli todella hyvä kirja ja se jäi niin jännään kohtaan, että ehkä siksi tämä tuntui tylsältä. Tarina ei edistynyt. Toivonkin, että Martinin kirjoissa tapahtuisi aikahyppy. Moni hahmoista on edelleen hirvittävän nuori - kuten lohikäärmeäitimme Dany! Hän ei ole vielä edes 16! Starkin lapsista nuorin, Rickon, jota ei ole pariin kirjaan näkynyt, on 4 tai 5. Joten joo, minä pitäisin aikahyppyä järkevänä... mutta saa nähdä mitä Martin keksii. Tämän ensimmäisen kirjan arvosana on kuitenkin nyt vain 3 tähteä.

Tietoa kirjasta :: Lohikäärmetanssi 1

George R. R. Martin Julkaistu: maaliskuu 19, 2014
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: locus-palkinto, lohikäärmeet, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 2011. Sisältää alkuteoksen prologin ja 40 ensimmäistä lukua. Suomentanut Satu Hlinovsky. Kannen kuva: Petri Hiltunen. Kartat: Jeffrey L. Ward. Sukujen vaakunat: Virginia Norey. Nidottu.

Locus-palkinto (paras fantasiaromaani) 2012. Hugo-palkintoehdokas 2012, World Fantasy -palkintoehdokas 2012, British Fantasy -palkintoehdokas 2012.

Lohikäärmetanssi on huippusuositun Tulen ja jään laulun viides osa, jossa ... (lisää)

Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)Brisingr (Perillinen, #3)JäälohikäärmePerillinen (Perillinen, #4)Kulkuri, noita ja lohikäärme (Tarinoita Alagaësiasta, #1)
KiLLPaTRiCK, Thialfi
Uusin jäsen: Jarkko Nevalainen