Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Näin tämän kyseisen kirjan kirjaston hyllyllä, enkä kiinnittänyt siihen oikein mitään huomiota. Kansi oli niin synkkä, että ajattelin: "Antaa olla" Myöhemmin kuitenkin palasin kirjastoon ja lainasin kirjan. Olin uteliaisuuttani käynyt katsomassa hieman arvosteluja, ja kiinnostus oli herännyt. Katsa oli taas erinlainen naishenkilö, kuin mihin olin tottunut ja Po oli aivan ihana. Herkkä ja suojeleva, mutta silti vahvaluontoinen ja tyyni. Tämä kaksikko teki täydellisestä kirjasta kenties asteen paremman kuin täydellinen. Kirjan lopussa, kun käy ilmi, että Po sokeutui itkin silmät päästäni. Ja kun viimein sain kirjan loppuun saakka, olisin niin halunnut lukea jatkot, mutta täytyy nyt kai sitten nekin lukea Englanniksi ;)

Tietoa kirjasta :: Syntymälahja

Kristin Cashore Julkaistu: syyskuu 18, 2009
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Maria Lyytinen. Päällys: Mika Tuominen. Sidottu.

Mythopoeic-palkinto (paras nuortenkirja) 2009, Southern Independent Booksellers Alliancen nuortenkirjapalkinto 2009. Andre Norton -palkintoehdokas 2008, William C. Morris YA Debut Award -ehdokas 2009.

Lady Katsan silmät ovat eri paria, toinen vihreä, toinen sininen. Kahdeksanvuotiaasta hän on tiennyt olevansa erilainen. On muita tyttöjä, joiden erityiskyky on hoitaa eläimiä tai ... (lisää)

Brisingr (Perillinen, #3)Mahti (Korpinkehät, #3)Perillinen (Perillinen, #4)Matkalaiset (Syysmaa, #6)Maresi (Punaisen luostarin kronikoita, #1)
Thialfi, sonjairis
Uusin jäsen: Antero Stenhammar