Kirja-arvio: Outolintu

Kirjoittanut Scartti - 2.0

Jonkun suuren sodan päätteeksi ihmiset on jaettu viiteen ryhmään.. Miksi sodittiin ja ketkä soti? Eletään tulevaisuuden Chicagossa.. mites muu maailma? Uskalikot ovat typerän uhkarohkeita, vaatimattomat ärsyttäviä nöyristelijöitä, rehdit ärsyttäviä totuuden torvia, terävät kaikkitietäviä ja sopuisat taisivat viljellä hamppukasveja kaiken muun ohella. Miksi sen kuudennen ryhmän piti elää niin ankeissa olosuhteissa? Koska aikuisten oikeasti ihmiset tajuaa, että kaikissa on monia ominaisuuksia/luonteenpiirteitä, tuntuu äärimmäisen hölmöltä kirjan juoni, jossa ihmisiä jaetaan luonteenpiirteen mukaan ryhmiin ja sitten niitä, jotka sopisivat kaikkiin ryhmiin, halutaan lahdata. Dah.

Tietoa kirjasta :: Outolintu

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 16, 2014
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä ... (lisää)

Nälkäpeli: Matkijanärhi (Nälkäpeli-trilogia, #3)Pimeä sydän (Mystic City, #2)Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)Poltettu maa (Maze Runner, #2)Perijätär (Valinta-sarja, #4)
Pisania, Valerie, Freyja
Uusin jäsen: Jere Jokinen