Kirja-arvio: Kvanttivaras

Kirjoittanut Puolikuu - 5.0

Oli kyllä pitkästä aikaa kirja, joka todella vei mukanaan ja jota ei olisi halunnut laskea käsistä. Alkuun pääseminen oli hieman tahmeaa ja ensimmäiset 50 sivua tuntui aika toivottomalta. Onneksi Rajaniemen maailmassa on toimiva sisäinen logiikka, joten lukemaansa alkoi jossakin vaiheessa (edes vähän) hahmottamaan. Pidin kirjassa oikeastaan kaikesta, jopa henkilöhahmoista. Juoni oli mukavan arvoituksellinen, tuntuu vähän kuin olisin lukenut jotakin scifi-dekkaria. Kvanttivaras pitäisi kyllä lukea toistamiseen, jotta se aukeasi paremmin. Heti en kuitenkaan malta, vaan siirryn jatko-osan pariin.

Tietoa kirjasta :: Kvanttivaras

Hannu Rajaniemi Julkaistu: helmikuu 7, 2011
Tyylit: scifiavaruusooppera
Avainsanat: kotimainen, tähtivaeltaja-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Antti Autio. Kannen suunnittelu: Jenni Noponen. Sidottu, kansipaperi.

Tähtivaeltaja-palkinto 2012. Kolmas sija Locus-palkintoäänestyksessä (esikoisromaanit) 2011.

Häikäisevä, monitahoinen tieteisooppera

Jean le Flambeur on mestarivaras, huijari, josta tiedetään vähän mutta jonka teoista on kuultu kaikkialla. Hän teki kuitenkin yhden virheen ja maksaa siitä nyt virtuaalisessa dilemmavankilassa, jossa ... (lisää)

Varjokapteeni (Kostaja, #2)Viillot (Viillot, #1)The Last JediSingulariteettitaivasSaga: Kuudes kirja (Saga, #6)
karivaan, Iivari, LordStenhammar
Uusin jäsen: Topi Kopakkala