Kirja-arvio: Lirael

Kirjoittanut Lexei - 3.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Sabrielin jälkeen olin hieman häkeltynyt sekä pettynyt aloittaessani Lirealin. Kirja ei enää kerro mitään Sabrielin tarinasta, vaan hyppää suuren aikahypyn eteenpäin, Sabrielin lapsiin. Toki oli mukavaa kun Clayrien näkökulmista myös kirjoiteltiin, ja Lirealin seikkailut olivat kiintoisaa luettavaa. Toki kirjan juoni ja tapahtumat olivat hyviä ja mielenkiintoisia lukea, mutta kirja oli melkein eri tarinaa ensimmäiseen osaan verrattuna. Kirja jää selvästi kesken, joten pakko lukea viel viimeinenkin osa. Toivon seuraavan osan jatkavan tarinaa siitä mihin tässä teoksessa jäätiin..

Tietoa kirjasta :: Lirael

Garth Nix Julkaistu: maaliskuu 11, 2005
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Lirael – Clayrien tytär. Alkuteos Lirael – Daughter of the Clayr ilmestynyt 2001. Suomentanut Kaisa Kattelus. Päällyksen kuva ja kartta: HarperCollins Publishers. Sidottu.

Mythopoeic-palkintoehdokas 2005 (koko trilogia, paras nuortenkirja).

Valitseeko kulkija tiensä vai tie kulkijansa?

14 vuotta täyttävä Lirael ei tunne itseään oikeaksi clayrien tyttäreksi sinisessä lapsentunikassaan. Valkoisiin ... (lisää)

Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)Savuvarkaat (Savuvarkaat, #1)Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
Pekka Hurjanen
Uusin jäsen: Pekka Hurjanen