Yön perintö

@ C. J. Daugherty
Yön perintö (Night School #2) - C. J. Daugherty 7.56   125

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Kirsi Ohrankämmen. Sidottu.

Allien elämä sisäoppilaitoksessa käy vaaralliseksi. Suojellako perhettään vai luottaako uusiin ystäviin?

16-vuotias kapinallinen Allie on löytänyt Cimmerian sisäoppilaitoksesta toisen kotinsa. Koulu on tuonut hänen elämäänsä myös Carter Westin, unelmien poikaystävän.

Cimmeriassa toimii Yökouluksi kutsuttu salaseura. Se paljastuu vaikutusvaltaiseksi salaiseksi organisaatioksi, jonka jäsenet ulottavat valtansa paljon koulua pidemmälle. Yökoululla on myös vihollisia, näiden joukossa Allien kadonnut veli. Pian selviää, että Allie ja kaikki muutkin koulun oppilaat ovat suuressa vaarassa.

Kirja julkaistu maaliskuu 3, 2014 (Otava)
Alkuperäinen nimi Legacy
Tietoja muokattu kesäkuu 13, 2017

Night School

Viisiosainen sarja, jonka suomentaminen jätettiin kesken.

Yön valitut (Night School #1) 7.86   166
Yön perintö (Night School #2) 7.56   125

Keskiyön kyyhkynen
tammikuu 29, 2017

Pelkäsin koko ajan Yön perinnön loppuvan, tietäen ettei enempää Night School kirjoja ole suomennettu! Viimeisellä sivulla olin jo niin paniikissa, että ainoastaan kuppi piparminttuteetä saattoi auttaa. Kokoan nyt itseni ja kirjoitan tämän loppuun. Eli, hahmona Allie on aivan ihastuttava ja rohkea. Hän ei epäile oikeaa ja väärää, mihin joissain kirjoissa paneudutaan liiaksi. Sylvain on vieläkin suosikkini eikä Carter häntä voi syrjäyttää! Sylvain saatiin pikkuhiljaa kiedottua Allien mysteerien täyttämään elämään. Komea ja seksisäs Sylvain todellakin on tämänhetkinen ihastukseni! Draamaa ja suhteita ei puuttunut ja Cimmerian akatemia on ihanteellinen paikka tälle tarinalle. Rakastan sitä, kuinka asiat selkeytyvät vähän kerrallaan ja tapahtumia on paljon. Ja puhutaampa vielä Night Schoolista. Luulen että nyt on korkea aika lähteä metsästämään sarjan muita osia! Kyllä vain. Englanniksi. En ole ikinä lukenut kirjaakaan englanniksi, mutta tätä sarjaa en voi päästää käsistäni! Vaikka joka toisella sanalla joutuisin turvsutumaan uskolliseen google-kääntäjään on se sen arvoista! Yön perinnön lisään suosikikseni ja uskon, että luettuasi sen teet samoin!

Luinwen
kesäkuu 15, 2016

Sujuvasti alkava, mutta juoneltaan laahaava nuortenkirjasarjan jatko-osa. Eniten harmittaa, että sarjan suomentaminen jätettiin kesken.

Lue koko arvostelu täältä: http://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2016/06/kirja-arvostelu-c-j-daugherty-night.html

Kastehelmi
heinäkuu 29, 2015

Ensimmäinen osa oli mielestäni hieman parempi, mutta tämäkin oli hyvä. Odotan innolla, että seuraavat osat ilmestyisivät.

Vanellope
kesäkuu 14, 2015

Rakastan tätä kirja-sarjaa! Tää on aina pakko lukee loppuun eikä voi jättää kesken. Itkin sekä ykköses että kakkosen lopus. Ihana kirja <3

Milzu
toukokuu 23, 2015

Pidin enemmän ensimmäisetä osasta, mutta ei tämäkään huono ollut.

rahanpesukarhu
tammikuu 25, 2015

Tässä osassa ei tapahtunut mitään kovin mullistavaa, mutta hyvä kirja silti. Pidin siitä, että Yökoulua käsiteltiin paljon enemmän tässä kirjassa ja se vaikuttaakin koko ajan salaperäisemmältä. Kumpa seuraava osa tulisi jo!

BlackRose99
tammikuu 10, 2015

Pidin enemmän ekasta osasta

syyskuu 17, 2014

Kirja oli hyvä. Ensimmäinen osa oli kyllä hieman parempi. Kirja piti lukea loppuun melkein heti, mutta valitettavasti tarina jäi aivan kesken. Jatkoa odotellessa.

Moonlight
syyskuu 1, 2014

Night Schoolit yltävät lempikirjasarjoihini ja onneksi niitä tuleekin vielä kolme :) itse TeamSylvain<3

Scartti
heinäkuu 19, 2014

Team kolmas vaihtoehto... ja neljäs ja viides. * päätähtien parisuhdekuviot meni jo ihan överiksi. * vaara uhkaa, ei se mitään! Laitetaan lapset vartioimaan ja juoksemaan ympäri metsää, eikä käytetä edes radiopuhelimia kommunikointia varten. * Yökoulu ja se koko organisaation kuvio on ihan päätön. Tietääkö kirjailija itsekään mikä se on?! Rikkaat nyt vaan pitää tämmöstä koulua ja leikkii niinko sotaa ja hallitsee koko maapalloa. Pinky and The Brain. Minua häiritsee kirotushäröt ajoittain paljonkin. Siksi välttelen nuortenkirjojen ostamista, kun tuntuvat vilisevän häröjä.

huhtikuu 29, 2014

Hiukan oli aikaa ensimmäisen kirjan lukemisesta joten piti vähän palautella mieleen mitä edellisessä osassa tapahtuikaan, mutta onneksi tässä kirjassa pääsi nopeasti mukaan taas tapahtumiin. Jotenkin hassusti edelleen odotin, että jossain lymyilee demoni tai vampyyri tai joku muu yliluonnollinen olento, en osaa vieläkään ajatella ettei kirjasarja ole yliluonnollinen. Hassua. Ehkäpä tunnelma joka kirjasta huokuu saa aikaan sellaisen yliluonnollisen tunnelman koska Cimmeriahan vaikuttaa juuri taianomaiselta ja mystiseltä paikalta. Aikamoista möykytystä saa Allie tässä kirjassa osakseen ja edelliseen osaan verraten tämä oli aika surumielinen ja synkkäkin. Hiukan ehkä oli huomattavaissa jonkinlaista ontumista tarinan joissakin kohdissa, mutta ei mitenkään kovin häiritsevästi koska Cimmeria lumosi minut jälleen täysin. Vaikkei tässä nyt tapahtunut mitään kamalan mullistavaa niin ei tämä tylsäksi käynyt missään vaiheessa. Harmitti hiukan pari juonikuviota, mutta ainakin kirjailija sai tekstiin jotain tunteita herättävää. Jään mielenkiinnolla odottelemaan kolmatta osaa!

Janski_
huhtikuu 28, 2014

Hyvä kirja. Tykkäsin :) Mutta jos verrataan ensimmäistä ja toista osaa, niin kyllä kallistuisin ensimmäisen osan pariin. Toivoisin, että sarjasta tulisi vielä osia lisää, sillä tarinahan jäi ihan kesken. Ja asiat, joiden oletin selviävän, ei selvinnytkään. Joten jatkoa odotellessa... :)

Snowshadow
huhtikuu 27, 2014

mukavan kevyttä lukemista, kuitenkaan olematta tylsä!

bambi
heinäkuu 25, 2015