Kirja-arvio: Outolintu

Kirjoittanut Kirassiina - 5.0

Outolintu-kirja on erittäin mielenkiintoinen. Juoni kulkee hyvin eikä junnaa missään vaiheessa. Ryhmät joihin ihmiset jaetaan ovat aivan ääripäitä, ei kukaan voi olla ainoastaan uhkarohkea tai ainoastaan nöyrä. Ihminen on vähän kaikkea, ehkä jotain enemmän kuin toista, mutta luulisin kumminkin että outoja lintuja olisi melkein, joka kulman takana. Tris on hieno hahmo, johon melko helppo samaistua. Kirjan kiinnostavin hahmo on kumminkin Trisin äiti, jonka menneisyydestä paljastuu yllättäviä asioita. Tulevaisuuteen sijoittuvia kirjoja on hieman pelottava lukea, mutta tässä kirjassa oli tietynlaista toivoa tulevan suhteen.

Tietoa kirjasta :: Outolintu

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 16, 2014
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä ... (lisää)

Eliitti (Valinta-sarja, #2)Pandemonium: Rakkaus on kapinaa (Delirium-trilogia, #2)Ainoa (Valinta-sarja, #3)Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia, #3)Labyrintti (Maze Runner, #1)
haplotus, punnort, Jussi, LordStenhammar
Uusin jäsen: Jere Jokinen