Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #1) - Terry Pratchett9

Kirja-arvio :: Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät

Kirjoittanut Rauros

Voi että, kun nauroin :D! Kirja oli mukaansatempaava ja hauskasti kirjoitettu :)! Ja erityisesti puhuvat rotat kiinnostivat ! Suosittelen kaikille läpmimästi :)

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Leena Peltonen. Kannen kuvat: David Wyatt.

1. painos: Karisto, 2002. Sidottu.
2. painos: Karisto, 2005. Nidottu.

Carnegie-mitali 2001. Guardian-lastenkirjallisuuspalkinnon ehdokas 2002.

Morris on kiero kolli, joka on kehitellyt täydellisen huijaussuunnitelman. Se lyöttäytyy yhteen simppelin oloisen soittajapojan ja älykkään rottalauman kanssa. Joukkio kiertää kaupungista toiseen ja rotat luovat pientä hysteriaa. Morris ja pillipiipari lupaavat armollisesti hoitaa rottaongelman pois – muhkeaa korvausta vastaan tietenkin – ja ei kun kuono kohti seuraavia höynäytettäviä!

Rottien mielestä touhu ei ole ihan reilua, ja päätetään tehdä viimeinen keikka. Mutta tässä kaupungissa homma ei sujukaan ihan yhtä helposti...

Terry Pratchett on yksi tämän hetken suosituimmista kirjailijoista. Hulvattoman hauska tarina mahtavasta Morrisista on voittanut Englannissa kansainvälisesti arvostetun Carnegie Medal -kirjallisuuspalkinnon.