Yhä sininen taivas

@ Veronica Rossi
Yhä sininen taivas (Paljaan taivaan alla #3) - Veronica Rossi 8.12   148

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Tunnelma eetteritaivaan alla tihentyy!

Panosten kovetessa Perry ja Aria päätyvät riskialttiiseen ratkaisuun. Dystopiatrilogian päätösosa käynnistää kuumeisen kilpajuoksun kohti merentakaista turvapaikkaa. Perryä tuleva mittelö ei pelota, mutta heimon uusille tulokkaille ulkomaailma on arvaamattomia vaaroja täynnä. Ja onko eetterimuurien murtaminen edes mahdollista ilman kaapatun Cinderin poikkeuksellisia kykyjä?

Perry ja Aria kokoavat voimansa mahdottomalta tuntuvaan pelastustehtävään: löytävätkö he ystävänsä ja onko myyttinen paratiisi sittenkin pelkkää legendaa?

Bestsellerlistoja tykittäneen sarjan aikaisemmat osat Paljaan taivaan alla ja Halki ikiyön valloittivat genren ystävät ikää ja kansallisuutta katsomatta. Taidokas sarja on lunastanut paikkansa myös verkkolukupiireissä ja kirjastojen lainavinkkien suosikkina.

Risingshadow arvostelu - Niina Tolonen (Nafisan)

Kirja julkaistu toukokuu 15, 2014 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Into the Still Blue
Tietoja muokattu maaliskuu 19, 2021

Paljaan taivaan alla

Trilogian suomalainen nimi ei ole tiedossa.

Paljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla #1) 8.36   285
Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla #2) 8.16   181
Yhä sininen taivas (Paljaan taivaan alla #3) 8.12   148

syyskuu 29, 2019

Ah, mikä eeppinen kamppailu selviytymisestä, kuten genreen kuuluu. Minua epäilytti jossain vaiheessa, että voidaanko tästä suosta vielä nousta, mutta hyvin kirjailija on saanut tarinan kirjoitettua loppuun. Olisin kaivannut enemmän ensimmäisen osan romanttista henkeä, mutta kyllähän tämäkin meni. Aivan mukava kirja.

Moonlight
toukokuu 28, 2015

Ahh..ihana trilogia sai yhä ihanamman lopetuksen! Rakastuin koko kirjasarjaan jo heti alusta alkaen, eikä mielipiteeni muuttunut missää kohtia. Henkilöt olivat harvinaisen hyviä, moniuloitteisia ja aitoja, rakastuin todella moniin, kuten teitysti Roariin, Perryyn, Soreniin, Taloniin, Cinderiin ymsyms..Loppu oli onnellinen ja onnistunut kirjailijalta, vaikkakin Cinderin kohtalo jäi harmittamaan, vaikka olihan se ihan hyvä ratkaisu ymmärrettävä, ei aina kaikkia voida pelastaa :( Tätäkin on verrattu ainakin Ally Condien Tarkoitettu-sarjaan ja Lauren Oliverin Deliriumiin, mutta mielestäni oli näistä kolmesta paras! vaikkakin Delirium vahvana kakkosena ;) Suosittelen lämpimästi! <3

joulukuu 22, 2014

Hyvä kirja. Yllättäviä juonenkäänteitä oli useampikin. Itse pidin silti ehkä vielä enemmän edellisistä osista, mutta erittäin hyvä oli tämäkin kirja.

Janski_
elokuu 14, 2014

Odotin kovasti, että pääsisin lukemaan kyseisen kirjan. Odotus kyllä palkittiin. Kirjassa oli paljon odottamattomia juonenkäänteitä, jotka toivat kirjaan lisää mielenkiintoa. Kirja oli aivan ihana, harmittaa vain ettei siihen ole odotettavissa jatkoa?? :(

Kirassiina
kesäkuu 6, 2014

Sain kirjan eilen käteeni eikä lukemiseen mennyt kuin yksi yö. Kirja oli loistava lopetus sarjalle. Yhä-sininen oli juuri sellainen miksi sen kuvittelin. Lopu on onnellinen. Kirja on kirjoitettu hyvin ja henkilöiden tuskaan, epävarmuuteen ja muihinkin tunteisiin samastui huomaamatta, yhtäkkiä huomasin itsekkin miettiväni miten vuorovetiset saataisiin vietyä Yhä-siniseen ja miten Sablen saisi hengiltä. Tunsin myös Perryn ja Roarin kostonhimon ja tuskan Livin vuoksi.

kesäkuu 6, 2014

Olen kyllä pitänyt tästä sarjasta alusta alkaen todella paljon ja mielestäni tämä kirja oli trilogialle kunniallinen ja erittäin jännittävä päätös. Oli loistavaa jälleen kerran sukeltaa sisukkaan Arian, luolamies - Perryn ja humoristisen Roarin maailmaan. Tässä kirjassa oli aika pitkälle melko synkeä tunnelma ja pelko siitä miten päähenkilöiden käy koska vastoinkäymisiä tuli useammankin kerran. Välillä melkein tuntui, että pidättelin hengitystä lukiessani kirjan jännittäviä sivuja. Menetyksiltä ei säästytty ja Sable oli entistäkin julmempi ja raaempi tässä osassa. Loppua kohden tuli itselle melkein liikuttunut olo lukiessani viimeisiä sivuja, joten kirja todellakin hoiti tehtävänsä. Pidän kirjailijan mutkattomasta kirjoitustyylistä joka ei jää junnaamaan paikoilleen vaan tapahtumaa riittää sivulta toiselle ilman turhaa pysähtelyä. Tämä on ehdottomasti yksi parhaita trilogioita, joita olen lukenut ja suosittelen ehdottomasti kaikille muillekin tutkailtavaksi.

kesäkuu 3, 2014

No nyt loppui taas yhksi ihana sarja, kohta ei ole enää mitään luettavaa. Mutta itse kirjaan, kirja oli mielestäni ihana ja olen siihen tyytyväinen, vaikka siitä ei tulluistaan sellaisat VAUU kokemusta joka olisi antanut 5 tähteä. Ainoa "miinus", jos tätä miinukseksi nyt haluaa sanoa, oli se että tuntuu kuin Arian ja Perryn "pään sisään" ei pästy tässä läheskään yhtä hyvin kuin viimeksi, eli oli hitusen pinta puolisempaa kuin edeltäjänsä. Myös kaikkien tuttujen kuolemat harmittavat omalla tavallaan, vaikka ketään merkittävää ei nyt kuollutkaan. Kirja oli siis hyvä ja mielenkiintoinen päätösosa tälle ihanalle sarjalle! <3 ps. minusta Loren vaikutti ihanalle!

toukokuu 18, 2014

Vihdoi tämäkin sarja sai päätöksensä. Ja loistava päätös se olikin! Yhä sininen taivas on ihana päätös ihanalle sarjalle, ja onnekseni kaikki ihanimmat hahmot jävät eloon. Aria ja Perry ovat olleet alust lähtien ihana pari ja varsinkin Perrystä olen pitänyt kovasti. Myös Roar on todella ihana, vaikka tässä kirjassa hän olikin erilainen mitä kahdessa edellisessä. Mutta joka tapauksessa olo on hiukan haikea, niin kuin aina loistavan kirjasarjan loppuessa. On haikea ja tyhjä olo, mutta siti jotenkin tyytyväinen ja tyydytetty. Tätä paremmin kirjasarjaa ei olisi voitu lopettaa :)

Kirjaneito
toukokuu 16, 2014

Olen odottanut tätä kirjaa kauan. Olen odottanut ja toivonut, olen pelännyt pettyväni. Nyt oloni on tyhjä mutta tyytyväinen. Yhä sininen taivas on yksi niistä päätösosista jotka täyttävät lukijan kauttaaltaan tyytyväisyydellä, sydäntä ei särjetä eikä kirja lopu kesken vaikka tunteet pinnassa ovatkin. Loistava päätösosa!

jp
marraskuu 3, 2017