Kirja-arvio: Outolintu

Kirjoittanut Certtu - 5.0

Kävin katsomassa elokuvan ensin, johon rakastuttuani kiirehdin varaamaan kirjan kirjastosta. Odotukset olivat korkealla ja voin jo heti alkuunsa sanoa, että en joutunut pettymään. Luin kirjan yhdessä hujauksessa ja sitä oli vaikea laskea kädestään. Tunnelmaa ei pilannut sekään, että tiesin tapahtumat jo etukäteen. Suuri plussa oli se, että elokuvan tapahtumat noudattivat hyvin pitkälle kirjan tapahtumia. Kirjan juoni oli mahtava. Sitä on monesti verrattu Nälkäpeliin, mutta Outolintu on sitäkin parempi, eikä edes kovin samankaltainen. Juoni kulki sujuvasti eikä jäänyt missään vaiheessa paikalleen. Tekstiin ei päässyt siis kyllästymään missään vaiheessa. Nopeatempoisuudestaan huolimatta teksti ei kiirehtinyt ja tapahtumiin pääsi helposti sisälle ja ne pystyi kuvittelemaan hyvinkin elävinä mielessään. Pidin myös hahmoista: helposti samaistuttavia, upeita kaikkine virheineen. He eivät ole liian täydellisiä.

Tietoa kirjasta :: Outolintu

Veronica Roth Julkaistu: tammikuu 16, 2014
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä ... (lisää)

Pandemonium: Rakkaus on kapinaa (Delirium-trilogia, #2)Kapinallinen (Outolintu-trilogia, #2)Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia, #3)NeljäNälkäpeli: Vihan liekit (Nälkäpeli, #2)
Niko, LordStenhammar
Uusin jäsen: Niko