Määrätty (Yön talo #9) - P. C. Cast, Kristin Cast8

Kirja-arvio :: Määrätty

Kirjoittanut Q_Black

Jälleen kerran pääsi sukeltamaan Yön talon viekoittelevaan maailmaan. Tämä sarja kyllä jakaa mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Ehkä olen hiukan sitä mieltä, että ainakin osassa kirjoja juoni junnaa paikallaan ja varmasti tästä olisi saanut näppärän sarjan pienemmälläkin kirjamäärällä, mutta no... en valita. Vaikka näissä esiintyy joskus lapsellisuuksia niin tämä sarja on edelleen lähellä sydäntä. Pidin tästä osasta koska tässä oli paljon mielenkiintoista tapahtumaa ja hienoja juonenkäänteitä, jotka jatkuivat aina kirjan loppumetreille saakka. Hahmojen keskenäinen naljailu sai välillä minut pyörittelemään silmiäni, mutta kyllä ne naurattivatkin useaan otteeseen. Muun muassa Kalansilmä-ämmä oli aika loistava veto omassa yhteydessään! Sarja kiihdyttää kivasti loppua kohden ja jäin kyllä jälleen janoamaan jatkoa varsinkin lopun mielenkiintoisten tapahtumien ansiosta. Tästä saattaa tulla vielä erikoista. Seuraavaa osaa odotellen siis.

Määrätty

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Yön talon valtaavat uudet, uhkaavat voimat.

Zoey on vihdoin kotona, minne hän kuuluukin, ja Stark on hänen rinnallaan. Hänen täytyy kuitenkin valmistautua kohtaamaan Neferet – kunhan Neuvosto vain tunnustaisi hänen asemansa ylipapittarena.

Salaperäinen Aurox, syntisen hyvännäköinen teinipoika, on todellisuudessa luotu salaiseksi aseeksi, mutta siitä tietää vain Neferet. Zoey aistiikin pojassa jotain tuttua...

Paljastuuko Neferetin todellinen luonne ennen kuin hän onnistuu hiljentämään vihollisensa? Pystyykö Zoey herättämään Auroxissa uinuvan ihmisen ja pelastamaan hänet?