Mieletön mutantti (Goosebumps #25) - R. L. Stine3

Kirja-arvio :: Mieletön mutantti

Kirjoittanut Mai00

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ihmettelen, miten tosi hyvien kirjojen keskellä Stine pystyy tekemään tällaisia niin poikkeuksellisia poikkeuksia, että huhhuh. Kaikki lukemani Goosebumpsit ovat olleet todella jännittäviä ja hyviä, mutta tässä kirjassa hypätään aivan toiseen ääripäähän. Näin tylsää ja haukotuttavaa kirjaa en ole ikinä lukenut. Juoni oli selkeä -ja tylsä. Ei napannut. Mitään jännittävää ei tapahtunut koko kirjan aikana. Ainoa jokseenkin hyvä juttu oli "näkymätön talo", sillä se ei ole yleinen juttu kirjoissa. Loppu ei ollut jännittävä, eikä mitenkään sykähdyttävä, kuten yleensä Goosebumpseissa. Jos on vaikeuksia saada unta, suosittelen tätä avuksi!

Mieletön mutantti

Alkuteos ilmestynyt 1994. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Sidottu.

Kaksitoistavuotiaan Kippari Matthewsin suosikkisarjakuvahahmo on hurja Maskimutantti, joka on vahvin ja ilkein roisto koko maailmassa. Mutta voiko molekyylejään liikutteleva ja muotoaan muuttava Maskimutantti tosiaan asua hänen omassa kotikaupungissaan

“Mikä hätänä, Kippari?” Libby huudahti. En kyennyt vastaamaan. Tuijotin silmät tapillaan taloa kadun toisella puolella. Suuni loksahti auki. Leuka putosi melkein polviin! Kohotin katseeni kirkkaanvihreään kattoon. Sitten annoin sen hiljalleen laskeutua pitkin kiiltävän pinkkejä seiniä. En ollut ikinä nähnyt tuollaisia värejä oikeassa elämässä. Ne olivat sarjiksen värejä. Tuo oli sarjiksen rakennus.”