Kirja-arvio: Tulimieli

Kirjoittanut Mandoliinipuu - 5.0

Yllätyin positiivisesti. Pari ensimmäistä lukua luettuani käsitykseni kirjasta olivat suunnilleen samat kuin ennen lukemista; kyseessä taitaa olla ihan perushyvä fantasiakirja. Eteenpäin lukiessani tarina alkoi olla yhä vaikuttavampi ja yllätyin positiivisesti siitä, että juoni oli vähemmän suoraviivainen kuin mitä olin kuvitellut. Tarina onnistui yllättämään monessa kohtaa. Oikein mainio aloitusosa.

Tietoa kirjasta :: Tulimieli

Gillian Philip Julkaistu: maaliskuu 2014
Tyylit: fantasia, historia, nuoret
Avainsanat: keijut

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Jussi Hirvi. Kannen kuva: Lawrence Mann. Sidottu.

Seth MacGregor on sithe-klaanin päällikön puolivilli äpäräpoika, jonka vasta hänen velipuolensa Conal saa kesytettyä. Yhdessä veljekset joutuvat kohtaamaan sithe-maailmaa repivät ristiriidat. Ennen pitkää Kate NicNiven, vallanhimoinen kuningatar, pakottaa veljekset sithe-maailmaa suojelevan hunnun tuolle puolen – 1600-luvun lopun Skotlantiin, missä noitavainot riehuvat ... (lisää)

Memmoin arvatPyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)VelhojuuriNäkijä (Noitalapsi, #2)Taikuri ja taskuvaras (Taikuri ja taskuvaras, #1)
HVM, LordStenhammar, Fade
Uusin jäsen: Taina Rytkönen