Kirja-arvio: Anaché

Kirjoittanut Sini - 5.0

Pidin jo kovasti Turtschaninoffin kirjasta Helsingin alla (Underfors), mutta Anaché viimeistään sai minut ymmärtämään, että nyt käsissä on jotain Todella Hienoa. Olen ymmärtänyt, että alkuperäinen ruotsinkielinen on hienoa kieltä, mutta kyllä Marja Kyrön suomennoskin on varsin upeaa kieltä. Anachén tarinaan on helppo päästä sisään, mutta poispääsy onkin jo vaikeampaa. Tämä tarina jää mieleesi. Yksi niitä kirjoja, joiden jälkeen miettii, että mitä ihmettä tämän jälkeen voi enää lukea, koska kaikki on kuitenkin paljon huonompaa. Samaan maailmaan sijoittuva Arra on vielä lukematta, mutta tuskin enää kovin kauaa! Mikäli vastaasi sattuu joku, joka uskaltaa olla sitä mieltä, että maailmalla kirjoitetaan paljon parempaa fantasiaa kuin Suomessa ikinä, niin tässä on yksi lyömäase todistaaksesi hänen olevan täysin väärässä. Etkö ole vielä tutustunut? No mitä ihmettä sinä vielä odotat?

Tietoa kirjasta :: Anaché

Maria Turtschaninoff Julkaistu: lokakuu 3, 2013
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Marja Kyrö. Kansi: Ea Söderberg. Sidottu, kansipaperi.

Anaché ei muistuta mitään ennen lukemaasi. Se kertoo jännittävän tarinan siitä, miten hennosta tytöstä kasvaa vahva ja rohkea poikkeusyksilö. Ylentävä lukukokemus jättää ison jäljen lukijan sydämeen.

Akkadien valtakunta sijaitsee Lavorasta länteen ja luoteeseen ja Urundiasta pohjoiseen. Akkadit ovat paimentolaisia, ja heidät on muovannut ... (lisää)

Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)SyntymälahjaArraTalvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Brisingr (Perillinen, #3)
Nokka10
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson