Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Odotukseni olivat aika korkealla, sillä kuuleman perusteella todella hyvä kirja. En pettynyt, vaikka erilainen tämä oli kuin kuvitelmissani. Hyvällä tavalla erilainen! Pidin kirjassa erityisesti henkilöistä. Kaikki hahmot olivat omalla tavallaan kivoja ja mielenkiintoisia, mutta eniten pidin `kaksinaamaisesta´ Kärpäsenkoivesta. Se oli eniten mielenkiintoa herättävä, vaikka kaikki muut tietysti myös. Olisin mielelläni lukenut enemmän kuvailua Taivaan Reunasta. Olihan siellä suuren suuri järvi, mielettömästi kukkia ja kallionkielekkeitä. Mutta jotenkin ajatus ja kokoaikainen puheenaihe Tarunhohtoisesta lohikäärmeiden laaksosta oli niin upea, että kun sinne lopulta päästiin, ei se oikein täyttänyt odotuksiani. Onneksi lopussa taistelu Kultatakkia vastaan oli odotusten mukainen. Vaikka Kultatakin sulamistakin olisi voitu kuvailla paremmin. Lisäksi olisin mieluusti kuullut enemmän kivettyneistä lohikäärmeistä niiden herättyä. Suosittelen ehdottomasti kaikille!

Tietoa kirjasta :: Lohikäärmeellä ratsastaja

Cornelia Funke Julkaistu: lokakuu 14, 2005
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Tiina Hakala. Mustavalkoinen piirroskuvitus: Cornelia Funke. Sidottu.

Ikiaikaista sadun taikaa ja viisautta, modernin toimintaseikkailun vauhtia

Kaukana Himalajan vuoristossa on tarujen mukaan Taivaan­ Reuna, lohikäärmeiden viimeinen turvapaikka. Sitä lähtee etsimään nuori hopeinen lohikäärme kump­paneinaan peikkotyttö Sorrel ja ihmispoika Ben. Matka on pitkä, vaikea ja vaarallinen. Ihmisten lisäksi ... (lisää)

Hurjien tarinoiden talo (Hurjien tarinoiden talo, #1)Merten gorillaPyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)Hirviöidenmeri (Percy Jackson, #2)Reckless: Kiveen kadonnut (Reckless, #1)
rudi92
Uusin jäsen: valde määttä