Odd Thomas – Hiljaisten kaupunki (Odd Thomas #1) - Dean Koontz3

Kirja-arvio :: Odd Thomas – Hiljaisten kaupunki

Kirjoittanut Lady_

Oli vähän tylsä mun makuun, enkä jaksanut lukea ihan loppuun asti. Tykkäsin enemmän leffasta.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Odd Thomas – Hiljaisten kaupunki

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Kari Salminen.

1. painos: Gummerus, 2006. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Loisto, 2007. Nidottu.

”Kuolleet eivät puhu. En tiedä miksi.” Kuolleilla on kuitenkin muita keinoja kommunikoida pikaruokakokki Odd Thomasin kanssa. Ja usein – aivan liian usein – kuolleet uskoutuvat Oddille. Murhatut, onnettomuuksissa menehtyneet, rakkaitaan kaipaavat aaveet hakevat 20-vuotiaalta Oddilta lohtua, oikeutta – ja kostoa.

Nyt Pico Mundon erämaakaupungissa on tekeillä jotain erityisen hirvittävää. Aaveiden lisäksi kaupunki kuhisee bodacheja, varjomaisia oliota joilla on tapana kerääntyä joukkosurmien yleisöksi. Kun Pico Mundon grilliin saapuu bodachien ympäröimä muukalainen, Odd Thomas vakuuttuu että kuolleet, mukaan lukien Elviksen itkuinen haamu, yrittävät kertoa hänelle jotain todella tärkeää.

Mitä pidemmälle helteinen vuorokausi etenee, sen karmeammaksi Oddin vihollisen salajuoni paljastuu. Muutaman tunnin päästä Pico Mundoa ja sen asujaimistoa – kuten Oddin rakastettua Stormya ja 200-kiloista kirjailijaystävää Oswaldia – ei ehkä enää ole. Tuhansien ihmisten kohtalo on Oddin, epäilevän tuomaan, rohkeuden, kekseliäisyyden ja uskon varassa.

Dean Koontz (s. 1945) on yliluonnollisen jännityksen mestari, jonka kirjoja on myyty maailmalla kymmeniä miljoonia kappaleita. Hiljaisten kaupunki on hänen kaikkien aikojen suosituimpia teoksiaan. Lukijoiden pyynnöstä Koontz on kertonut lisää salaviisaan Odd Thomasin elämästä ja seikkailuista romaanissa Forever Odd. Dean Koontz asuu Gerda-vaimonsa ja Trixie-koiransa kanssa Etelä-Kaliforniassa.