Riitasointu (Langennut enkeli #2) - Becca Fitzpatrick7

Kirja-arvio :: Riitasointu

Kirjoittanut Moonlight

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Riitasointu oli todella hyvä jatko-osa edeltäjälleen ja koukutti ja vangitsi taas mukaansa. Mielestäni ensimmäinen osa hieman parempi mutta tämä hyvänä kakkosena. Noran jatkuva valitus ja mielialanvaihtelut ärsyttivät, mutta myös Patchin käytös ja kiinnostus Marcieen saivat suuttumaan. Juonenkäänteet olivat kekseliäitä ja kirjassa oli hyvin jännitystä. Tässä saatiin myös vastauksia moniin kysymyksiin. Aavistin alusta alkaen Rixonin olevan paha ja en kyllä tykännytkään erityisemmin henkilöstä muutenkaan. Kuitenkin tosi hyvä ja suosittelen lämpimästi!:)

Riitasointu

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Nora ja Patch saivat toisensa, mutta kestääkö heidän rakkautensa myös arjen paineiden keskellä? Vaikka Noran olisi pitänyt tietää, että suhde suojelusenkelinä toimivan nuorukaisen kanssa ei ole helpoimmasta päästä, tulevat seurustelun haasteet hänelle yllätyksenä. Patch ei lukeudu Noran suojelunhaluisen äidin suosikkeihin, ja kapulaa rattaisiin heittävät myös nuorukaista valvovat arkkienkelit. Nora ei pääse eroon tunteesta, että Patch salaa häneltä asioita, ja huomaa epäilevänsä tämän tunteiden syvyyttä.

”Kaikki varoittivat minua. He sanoivat, että minä olin vain yksi uusi päänahka vyöllesi, ja sinä häipyisit sillä sekunnilla, jolloin minä rakastuisin sinuun. Minun on saatava tietää, etteivät he olleet oikeassa.”

Lisää epäluuloja herättää Patchin outo ja äkillinen kiinnostus sietämätöntä Marcieta kohtaan – asia, jota yhä etäisemmäksi muuttuva poika ei suostu selittämään. Samalla kun erimielisyydet uhkaavat erottaa parin lopullisesti, kasvaa Noran kiinnostus oman menneisyytensä mysteereihin: mitä tarkkaan ottaen tapahtui Noran isälle? Ja onko asialla mitään tekemistä sen kanssa, että Noran suonissa virtaa langenneen enkelin veri?