Chitra jatkaa kirjaansa sujuvasti siitä minne jäätiin -sujuvammin kuin voisi luulla. Nyt Anandin hahmo saa syvyyttä ja muuttuu kiinnostavammaksi ja itsenäisemmäksi. Varsinaisia huippujuonenkäänteitä ei kirjassa ole, mutta kirja pitää hyvin ottessaan ja on sarjan ensimmäistä osaa parempi. Kirjailija on silti luonut taas satumaisia ja ihmeellisiä tapahtumia,jotka saavat silmät selälleen. Jos odotat jotain mullistavaa ja ovelasti juoniteltua, tämä ei ehkä ole etsimäsi, mutta ehkä lähellä sitä. Miinusta tulee liialliseksikin menevästä kuvailusta ja turhan päättäväisestä tyylistä. Sinänsä kirjassa ei kuitenkaan ole paljoa moittimisen sijaa. Sopii kaikille, jotka pitävät fantasiasta ja hyvä voittaa yleensä pahan-tyyppisistä kirjoista. Myös seikkailun ystäville tämä sopii mainiosti.

Tietoa kirjasta :: Tulen ja unien peili

Chitra Banerjee Divakaruni Julkaistu: huhtikuu 3, 2007
Avainsanat: aikamatkustus

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Arja Gothoni. Sidottu.

Musta tuuli tuo uhkaavan viestin Hopealaaksoon ja Anand näkee levottomuutta herättävän näyn. Parantajamestari Abhaydatta on ilmeisesti suuressa vaarassa kaukaisessa kylässä. Anandin pitäisi kertoa tästä veljeskunnan muille mestareille mutta sääntöjen noudattaminen vie liikaa kallisarvoista aikaa.

Hän päättää lähteä itse apuun taikakotilon ja ystävänsä Nishan kanssa. Kotilo opastaa heidät ... (lisää)

Pyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)Mestarin kosto (W.A.R.P., #3)Muotimatkaaja Titanicin kannellaSafiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)
Mopsax :D, haplotus, Wicked-Willie
Uusin jäsen: Mopsax :D