Outolintu (Outolintu-trilogia #1) - Veronica Roth7

Kirja-arvio :: Outolintu

Kirjoittanut Saru

Pidin kirjasta kovasti. Kansi toi mieleen Nälkäpelin joten minulla oli vähän ennakkoluuloja, sillä minulla Nälkäpeli kirjat eivät nappaa (samoin elokuvat). Joka tapauksessa kirjan päähenkilö oli raikas ja mielenkiintoinen. "Lopputaistelu" oli vähän äkkinäinen, mutta silti yllättävä. Pitäisi vielä katsoa leffa, sillä päätin lukea kirjan ennen itse elokuvaa!

Outolintu

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu. Uusi painos elokuvakannella 2014, nidottu.

Kerron itselleni niin tiukasti kuin pystyn, että näin asiat täällä menevät. Me teemme vaarallisia temppuja ja ihmisiä kuolee. Ihmisiä kuolee, ja sitten me teemme lisää vaarallisia temppuja. Mitä pikemmin pystyn sen seikan omaksumaan, sitä varmemmin selviän hengissä tästä koulutuksesta.

Minä en ole enää varma että selviän hengissä.

Trisin on tehtävä koko loppuelämää koskeva päätöksensä jo 16-vuotiaana. Hylätäkö perhe ja tuttu, vaatimattomien yhteisö ja seurata sydäntään tuntemattomaan? Ensin on tiedettävä, ketkä ovat todellisia ystäviä. Ja mahtuuko rakkaus uuteen elämään lainkaan.