Kirja-arvio: Delfiinin saari

Kirjoittanut Aderyn - 3.0

Tämä oli kirjana ihan kelvollinen, eli ei mitenkään erinomaisen hyvä, muttei kovin huonokaan. Kirjailijan aiemman historiallisen kirjasarjan, Muinaisen pimeyden (Chronicles of Ancient Darkness), luettuani minusta kuitenkin tuntuu, että Paver on vain muuttanut edellisen sarjansa henkilöiden nimet ja vaihtanut aikakautta - niin samanlaista meno näissä kahdessa kirjasarjassa on. On poika (joka on 12-vuotias eli samanikäinen kuin Muinaisen pimeyden Torak), tyttö ja eläin, josta tulee molemmille rakas ystävä. Otan toki huomioon sen, että Delfiinin saari on suunnattu varhaisnuorille, mutta silti se tuntuu turhan naiivilta jopa tuon ikäisen luettavaksi. Historialliset seikat taas tekevät Delfiinin saaresta todella kiinnostavan. Pidin tosin Muinaisen pimeyden miljööstä enemmän, mutta Paver osaa kuvailla maailmaa ja aikakautta hienosti, olivat ne sitten mitä tahansa.

Tietoa kirjasta :: Delfiinin saari

Michelle Paver Julkaistu: elokuu 6, 2013
Tyylit: fantasiahistoriallinen fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Marja Helanen. Sidottu, kansipaperi.

Huikea sarjan avaus! Pronssikauden ihmisen usko, tieto ja kulttuuri sekä Välimeren alueen raaka ja lempeä luonto tulevat tiivistunnelmaisessa seikkailussa iholle saakka. Tätä kirjaa ei aloitettuaan voi laskea käsistään.

Köyhän pojan maailma murenee yhdessä päivässä. Hän menettää uskollisen koiransa, kadottaa sisarensa ja joutuu pakenemaan henkensä edestä mustien ... (lisää)

Lumottu lehmus (Tuomas Karhumieli ja Anni Unennäkijä - trilogia, #3)Varjojen valtias (Muinainen pimeys, #6)Veriveljen vala (Muinainen pimeys, #5)Liekehtivä leijona (Pronssisoturit, #2)Haukansilmä (Pronssisoturit, #3)
Uusin jäsen: Aada