Kirja-arvio: Puoliksi paha

Kirjoittanut Q_Black - 3.0

Jotenkin tämä kirjan kansi sekä tarinan juoni saivat minut varaamaan kirjan kirjastosta. Suhteellisen helppolukuisen ja yksinkertaisen tarinan kanssa vierähti aikaa yllättävän vähän joskin alkuun tarina oli jotenkin todella outo ja hassusti kirjoitettu. Alun jälkeen tarina lähtee rullaamaan ja rullaakin pitkälti paikoillaan koko kirjan ajan. Minä ainakin ennätin kyllästyä jo välillä koska tässä ei tullut esille mitään uutta vaan pelkästään sitä saman jankkaamista. Loppua kohden tarina alkoi taas edetä, tahmaisesti, mutta kuitenkin. Samalla taas minulle tuli sellainen olo, että jotkin tapahtumat sivuutettiin liiankin nopeasti. Hiukan ristiriitainen kirja, josta en oikein osaa sanoa mitään nokkelaa. En oikein päässyt edes päähenkilöön käsiksi vaikka hänestähän tämä kertoi. Lisäksi kirja oli paikoitellen vähän jopa raakakin koska se kuvaili noitien julmia tekoja toisilleen ja joista Nathankin sai osansa. Kummallinen kirja kaiken kaikkiaan, mutta luulenpa, että aion katsastaa seuraavankin osan.

Tietoa kirjasta :: Puoliksi paha

Sally Green Julkaistu: heinäkuu 2, 2014
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

Kuvittele, ettet osaa lukea etkä kirjoittaa, mutta parannut nopeasti – jopa noidaksi.
Alat voida pahoin, jos et pääse ulos pimeän ajaksi.
Vihaat valkoisia noitia, mutta rakastat Annalisea, vaikka hän on yksi heistä.
Olet joutunut virumaan häkissä neljätoistavuotiaasta saakka. Sinun pitäisi paeta ja löytää Mercury, musta noita joka syö pikkupoikia. Sinulla on aikaa siihen ... (lisää)

VeritaikaVapaat pikkumiehet (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #2)Valpuri Vaahteran maaginen korvaLumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Talventakoja (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #4)
Uusin jäsen: Maija