Kirja-arvio: Lumoava pimeys

Kirjoittanut suski - 3.5

Ensimmäisen osan luin kauan sitten ennen elokuvan tulemista, ja muistan pitäneeni kirjasta - mutta siinä se. En jäänyt juurikaan koukkuun, mutta luinpahan kuitenkin. Myöhemmin, hetken mielijohteesta kuitenkin ostin toisenkin osan ja aloitinkin lukemaan sarjaa uudestaan, elätellen toivoa, että saisin tästä hyvän lukukokemuksen. Enkä varsinaisesti pettynyt - välillä tämä toinen osa tökki pahasti, mutta välillä taas lukeminen sujui oikein mukavasti. Päätin siinä sitten lainata kaksi viimeistä osaa kirjastosta alkuperäiskielellä, ja johan alkoi sujua! Kaksi viimeistä osaa ovat ehdottomasti parempia kuin kaksi ensimmäistä. Suosittelen jatkamaan, vaikka ekat kirjat olisivatkin tuottaneet pettymyksen. Tykkäsin erityisesti viimeisestä osasta, se oli ihanan erilainen kuin muut kolme kirjaa. Sarjan parasta antia ovat hahmot, erityisesti Ridley ja Link ovat minun mieleeni. Kaikenkaikkiaan, sarja oli lukemisen arvoinen, vaikka jotkut kohdat olivatkin tylsiä. Ei tästä uutta lempparia tullut, mutta olihan näitä ihan kiva lukea.

Tietoa kirjasta :: Lumoava pimeys

Kami Garcia, Margaret Stohl Julkaistu: tammikuu 13, 2014
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Aila Herronen. Sidottu.

Jotkin salaisuudet muuttavat elämää – toiset koituvat kuolemaksi.

Eeppisen noitasaagan kakkososa tarjoilee goottihenkistä kauhuromantiikkaa ja syvän Etelän charmia.

Aluksi suru näyttää yhdistävän äitinsä menettäneen Ethanin ja rakkaan enonsa hiljattain haudanneen Lenan muiden pikkumaisuuksia vastaan. Lena, Ethanin unelmien tyttö, alkaa kuitenkin käyttäytyä oudosti ja ... (lisää)

Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6)Liikkuva linna 4 (Liikkuva linna, #4)Muinainen taikaMestarin kosto (W.A.R.P., #3)Bomba vieraassa viidakossa (Vaasan nuorisokirjat, #7)
HourglassEyes
Uusin jäsen: netta frilander