Puoliksi paha (Half Bad -trilogia #1) - Sally Green8

Kirja-arvio :: Puoliksi paha

Kirjoittanut Nage

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Olin odottanut kirjaa mielenkiinnolla ja kun sen kirjastosta sain aloitinkin heti sitä lukemaan. Kirja oli mielestäni heti alusta alkaen ihan suhtkoht mielenkiintoinen ja hieman normaalista poikkeava, joskaan vielä alussa en tiennyt oliko se hyvä vai huono. Pidemmälle lukiessani totesin että Nathan on hieman naivi, joka on ihmisissä kaikkein ärsyttävin piirre, mutta tämä luenteen piirre keskittyi lähinnä vain Annaliseen koskevissa asioissa jonka johdosta en pitänyt hänestä missään vaiheessa. Kun Annalise ilmestyi Mercuryn luokse toivoin kovasti että hän kuolisi, mutta eiiipä tietenkään -_- Noh toivoni elää vielä tuon asian suhteen. Pidin koko kirjan alan Marcusista ja Gabrielistä jojten toivo että heitä on paljon jatkossa ja että Nathan lopettaisi naivina olemisen. Kokonaisuudessaan pidin kirjasta melko paljon ja aijon lukea jatko-osat. Tästä osasta jäi puuttumaan "se jokin" mutta toivon sen tulevan seraavassa osassa.

Puoliksi paha

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

Kuvittele, ettet osaa lukea etkä kirjoittaa, mutta parannut nopeasti – jopa noidaksi.
Alat voida pahoin, jos et pääse ulos pimeän ajaksi.
Vihaat valkoisia noitia, mutta rakastat Annalisea, vaikka hän on yksi heistä.
Olet joutunut virumaan häkissä neljätoistavuotiaasta saakka. Sinun pitäisi paeta ja löytää Mercury, musta noita joka syö pikkupoikia. Sinulla on aikaa siihen asti, kunnes täytät seitsemäntoista vuotta.
Helppo nakki.

Sally Greenin esikoisromaani Puoliksi paha on henkeäsalpaava tarina erään pojan selviytymiskamppailusta. Ihmisten keskuudessa elävässä salaisessa noitayhteisössä mustia ja valkoisia noitia yhdistää vain yksi asia: pelko poikaa kohtaan, joka kuuluu molemmille puolille ja ei kummallekaan. Englantilaisen perheenäidin omaksi ilokseen kirjoittaman Puoliksi pahan käsikirjoitus aiheutti sensaatiomaisen kuhinan kansainvälisessä kirjamaailmassa, ja sen käännösoikeudet myytiin 45 kielialueelle jo ennen teoksen ilmestymistä. Puoliksi paha on trilogian avausosa, ja siitä on tulossa myös elokuva.

”Uusi Nälkäpeli, uskoisin... Aivan vastustamaton.” – Kate Atkinson

”Synkkä ja jännittävä tarina… unohtumaton päähenkilö.” – Publishers Weekly

”Kauhistuttava, vastustamaton trilogia, joka venyttää hyvän ja pahan oletettuja rajoja.” – Booklist

"Vaarallisen koukuttava." – Time