Monsterimuistelmat

@ Ahmet Zappa
Monsterimuistelmat - Ahmet Zappa 5.20   10

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Tekijän kuvittama. Sidottu.

KAIKKI MONSTERIT VAROKAA! McPELOTON VAIN TÄSTÄ KÄYDÄ SAA.

Minerva McPeloton ja hänen pikkuveljensä Max kuvittelivat olevansa aivan tavallisia lapsia, kunnes heidän isänsä paljastui aidoksi monsterinmetsästäjäksi eli monsterminaattoriksi. Kaikesta päätellen he kuuluvat aidosti kahjoon sukuun, joka on metsästänyt mitä kamalimpia hirviöitä aikojen alusta saakka.

Jos monstereita on oikeasti olemassa, miksi ihmeessä isä yrittää estää lapsia tutustumasta niihin? Kun Minerva ja Max pääsevät tutkimaan isän salaista kammiota, totuus keljuista ja inhottavista hirviöistä alkaa valjeta. Ja viimeistään silloin, kun monsterit käyvät hyökkäykseen, sisarusten on itse astuttava monsterminaattorin saappaisiin. IIK!

Ahmet Zappan karmivan hauska esikoisteos lumoaa jokaisen monsterifanin. Noista kaikenkarvaisista otuksista on mukana myös valokuvia ja piirroksia – ja hätätilanteen varalta tarjolla on reseptejä hirviönkarkotukseen sopivista keitoksista.

Kirja julkaistu huhtikuu 21, 2007 (WSOY)
Alkuperäinen nimi 'The Monstrous Memoirs of a Mighty McFearless'
Tietoja muokattu tammikuu 13, 2009

TheDarkMission
lokakuu 19, 2007

Miksihän tartuin koskaan tähän kirjaan? En voi koskaan unohtaa kirjastonhoitajan ilmettä, kun hän ojensi kirjan minulle. Hän taisi luulla minua useita vuosia nuoremmaksi. En tainnut viisastua tämän lukemisesta paljoa. Mitään ei juuri lähtenyt irti, sinänsä ihan mielenkiintoinen ja hauska kirja. Ja Camaron kirjoittamaan minulla ei ole paljoa lisättävää. Tuli aika lapsellinen olo tätä lukiessa, mutta kyllähän tämän lukee, jos viitsii. :)

Camaro
toukokuu 18, 2007

Hankala kirja. Hauska tarina, kerronta yliampuvaa kolinkilin-kamaa, joka sopii lapsille tai ääneen luettavaksi. Kuitenkin teos on liian laaja lapselle, joka ei ole mikään lukutoukka. Kuvitus paikkaa asiaa jonkinverran, koska on suorastaan herkullisen houkutteleva. Tarina, ja sen aihe menisi isommille lapsille, mutta kerronta on kovin lapsellinen. Todella vaikea kirja, en tiedä kenelle tätä suosittelisi. Monsterimuistelmat on kuitenkin hauska kirja, vauhdikas tarina, henkilöhahmot värikkäitä, mielikuvitusta ei ole säästelty, enkä muista lukeneeni yhtään vastaavaa kirjaa. Tutustumisen arvoinen. Ehkä tämä pitää lukea oikeanlaisella asenteella ;)

Resurr
Resurr